Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@17:16:10 GMT

جانسون برگزیت را امضا کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۰۱۸

نخست‌وزیر انگلیس توافق نهایی برگزیت را که دیروز به امضای مقامات اتحادیه اروپا رسیده بود امضا کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس توافقنامه نهایی برگزیت را که دیروز به امضای «اورزلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل «رئیس شورای اروپا» رسیده بود امضا کرد تا کشورش رسماً در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توافق برگزیت روز چهارشنبه پس از مدت‌ها بحث و جدل به تصویب پارلمان انگلیس نیز رسیده و روز پنج‌شنبه نیز ملکه انگلیس آن را تأیید کرده بود.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) در اولین نشست خبری خود به عنوان نخست‌وزیر جدید تأکید کرد که در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (۱۱ آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، اما با توجه به ترکیب پارلمان وی در این کار ناکام ماند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت تا شاید از این طریق ترکیب پارلمان را به نفع سیاست‌های مد نظر خود تغییر دهد.

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه‌کار (به رهبری جانسون) در انتخابات پارلمانی انگلیس در واپسین روز‌های سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه و طرح نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای برگزیت را تصویب کرد.

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد «دوران گذار» خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) ۱۱ ماه فرصت خواهند داشت تا به یک «توافق جامع» در خصوص ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا کنند.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری کرده که در پایان دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع‌بینانه نیست. آن‌ها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه‌ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می‌طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی ۱۱ ماهه نمی‌کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انگلیس بوریس جانسون امضا برگزیت جدایی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه