Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@05:02:04 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۰۵

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۶۷۳

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۰۵

رویداد۲۴ در حالی که جدیدترین خبرهای منتشر شده از شیوع ویروس مرگبار کرونای چینی موجب کاهش اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری شده و افزایش سرمایه گذاری در بازارهای امن را در پی داشته است، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم بیش از دو هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز تا رقم 1575 دلار و 3 سنت رسیده بود، در پایان معاملات روز جمعه با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

55 درصد افزایش به 1571 دلار و 53 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 0.42 درصد افزایش به 1578 دلار و 20 سنت رسید.

در این هفته قیمت فلز زرد یک درصد افزایش داشت.

بارت مالک، رئیس بخش استراتژی های کالایی در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت: «کل بازار روی اجتناب از ریسک متمرکز شده است.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا دومین مورد ابتلا به ویروس کرونای چینی در این کشور را تایید کرده و موجب افت اشتهای سرمایه گذاران نسبت به دارایی های پرریسک شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۰۴

سازمان بهداشت جهانی پیشتر شیوع ویروس کرونا در چین را به عنوان وضعیت فوق العاده اعلام کرده بور اما برای بقیه کشورهای جهان از اعلام حالت فوق العاده بهداشتی خودداری کرده بود.

شیوع ویروس در آستانه تعطیلات سال نوی چینی و اوج فصل سفر در چین موجب افزایش نگرانی سرمایه گذاران گشته است.

تای وونگ، رئیس بخش فلزات پایه و گرانبها در موسسه بی ام او گفت: «بالا گرفتن نگرانی ها در مورد ویروس در آستانه تعطیلات موجب افزایش قیمت طلا شده است... احتمالا طی روزهای آینده خبرهای بدتری منتشر خواهد شد.»

وونگ افزود، خبرهای بیشتر از ویروس کرونا و نشست روزهای 28 و 29 ژانویه فدرال رزرو آمریکا عوامل اصلی تغییرات قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

منبع: تسنیم لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qYv خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت طلا طلاق طلای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد