Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری، ۲۰ درصد مزارع غلات این استان با سیستم های آبیاری نوین، آبیاری شد.

«مهندس محمد نقی کاظمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بر کاهش مصرف آب، بهینه مصرف کردن آن و افزایش راندمان آب و تولید تاکید کرد و افزود: در این سال ها که با خشکسالی های پی در پی مواجه هستیم از کشاورزان می خواهیم که از سیستم های نوین آبیاری و همچنین روش های علمی بهره مند شوند تا پایداری تولید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: کشت گندم آبی و دیم در سال زراعی جاری در سطح کشتزارهای این استان به ترتیب 98 هزار هکتار و 47 هزار و 500 هکتار بوده که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ندارد.

 

وی بیان کرد: کشت جو آبی و دیم نیز به ترتیب 23 هزار هکتار و 20 هزار هکتار است که در این کشت نیز در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته ایم.

 

کاظمیان گفت: از کشاورزان می خواهیم که از کودها و سموم نیز طبق نظر کارشناسان استفاده کنند.

 

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار مربوط به کشتزارها است و بیشتر کشتزارهای خراسان شمالی نیز مربوط به کشت گندم و جو است.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما مسجد فعالیت های مسجدی نماز جمعه مساجد سردار سلیمانی آبیاری نوین خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند