Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بامداد امروز در ۲ نقطه گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت سقوط بهمن باعث انسداد مسیر شد که با تلاش عوامل راهداری «کله‌گاوی» این مسیر بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: شب گذشته همچنین سقوط بهمن در گردنه «آفان» نیز باعث مسدود شدن این محور روستایی شده که تلاش‌های عوامل راهداری بر ای بازگشایی این محور هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه سقوط بهمن در این محور هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته بروز کولاک شدید باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۲۵ روستای این شهرستان شد افزود: هم‌اکنون راه ارتباطی روستاهای «قزلجه سفلی و علیا»، «میرگه‌ور»، «قورغان»، «سهولان»، «چمول»،«اصحاب»، «سرخاب»، «کارگ»، «هه‌رمی» و چند روستای دیگر در بخش‌های مرکزی و خلیفان این شهرستان مسدود شده است.

وی گفت: عوامل راهداری از ساعت پنج بامداد امروز محورهای مهاباد - ارومیه، مهاباد - سردشت، مهاباد - بوکان و کمربندی «دارلک» را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند که هم‌اکنون تردد خودروها در این محورها بدون مشکل در جریان است.

وی اضافه کرد: در محور مهاباد - پسوه نیز برف‌روبی تا روستای «خلیفه» انجام شده اما تردد در مابقی مسیر تنها با زنجیرچرخ ممکن است و رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، در صورت امکان از مسیر جایگزین استفاده کنند.

«خادمی» افزود: امسال علاوه بر چندین نوبت نمک‌پاشی محورهای مواصلاتی، یک‌هزار و ۵۰۰ تُن ماسه و نمک در بین شهرداری‌های مهاباد، گوک‌تپه و خلیفان و دهیاری‌های این شهرستان نیز توزیع شده است و برای تامین شن و ماسه برای بارش‌های بهمن و اسفند یک هزار تُن ماسه و نمک از اداره کل راهداری درخواست شده است.

وی گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد راهداری پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: رفت و آمد در این محور محدوده گردنه چالچیان به سبب برف و یخبندان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مصدقی افزود: بارش برف از حوالی ۴ صبح امروز آغاز شد و تا ۶ صبح ادامه یافت و ضخامت برف در شاهکوه و گردنه چالچیان به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید.

او افزود: ماشین آلات راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی در این مسیر هستند.

مصدقی افزود: بارش برف سبب کاهش دما در این محور شده است و یخ زدگی جاده رفت و آمد در این محور را سخت کرده است.

عادل مصدقی هم چنین از برقراری رفت و آمد در تمام مسیر‌های ارتباطی استان خبر داد و گفت: از صبح امروز و همزمان با بارش شدید باران، مسیر سید کلاته در محور اولنگ رامیان، محور زرین گل در علی آباد، محور‌های عرب قره حاجی و چشمه لی در مراوه تپه و محور بایلر در گنبدکاووس مسدود شده بود با همت راهداران بازگشایی شد.

مصدقی با اشاره به اینکه راهداران در حال انجام عملیات راهداری در مسیر‌ها هستند، افزود: در شرایط کنونی به رانندگان توصیه می‌شود از رفت و آمد‌های غیرضروری خودداری کنند.

مصدقی از رانندگان خواست؛ با احتیاط کامل در جاده‌های گلستان رانندگی کنند و پیش از حرکت از تلفن ۱۴۱ از وضع راه‌ها مطلع شوند.

براساس اعلام هواشناسی گلستان، سامانه ناپایداری که از دیروز فعالیت بارشی خود را دراستان آغاز کرده بود، عصر امروز گلستان را ترک می‌کند.

دیگر خبرها

  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»