Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@06:28:21 GMT

ترس از "ویروس کرونا" به هند رسید

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۴۴۷

ترس از 'ویروس کرونا' به هند رسید

خبرگزاری میزان- به دلیل افزایش تلفات ویروس کرونا، دولت هند اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر تمام مسافران که از چین به این کشور وارد می شوند را افزایش داده است و در سرتاسر این کشور اعلام آماده باش کرده است. تاریخ انتشار: 10:05 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۹۵۴

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از ایندیا تایمز، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که این وزارتخانه با صدور دستورالعملی از سایر دستگاه‌های دولتی مربوطه خواسته است تا تمام مسافرانی که از چین وارد هند می‌شوند را برای جلوگیری از شیوع ویروس چینی در هند مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچ موردی از ابتلاء به این ویروس در هند مشاهده نشده اما تاکنون بیش از ۱۲ هزار مسافر از ۶۰ پرواز با مبدا چین مورد بررسی قرار گرفته اند.

به گزارش مقامات هندی، یک پرستار هندی که در عربستان سعودی مشغول به کار است به ویروس چینی مبتلا شده است.

مقامات در عربستان سعودی این پرستار هندی اهل ایالت کرالا به همراه سه نفر دیگر را در قرنطینه قرار داده اند. در حالی که هنوز درمانی برای این ویروس ووهان در چین یافت نشده و شمار قربانیان این بیماری به ۲۵ کشته و ۸۳۰ مبتلا افزایش یافته است دولت چین روز جمعه مجبور شد با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، راه‌های ورود و خروج ۸ شهر را ببندد.

 

بیشتر بخوانید: افزایش شمار تلفات ویروس کرونا در چین/چندین شهر قرنطینه شدند ویروس کرونا در چین؛ قرنطینه شهر ووهان و افزایش شمار تلفات

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتاً طولانی از چند روز تا بیش از یک هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی نداشته باشند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند به همین دلیل همه کسانی که با بیماران مبتلا به ویروس در ارتباط بوده اند فوراً قرنطینه می‌شوند برای مثال پس از آنکه یک سالمند ۸۰ ساله مبتلا با خانواده و خویشاوندانش در ووهان ارتباط گرفت بیش از ۷۵ نفر این خانواده قرنطینه شدند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزء خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود نشانه‌های ابتلاء به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

انتهای پیام/

مهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا