Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:33:34 GMT

راه‌های روستایی برفی خلخال بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۴۷۹

راه‌های روستایی برفی خلخال بازگشایی شد

معروف خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش ۱۲ گروه راهداری و بکارگیری ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری در ۲ روز گذشته راه بیشتر روستاهای مسدود شده از برف این شهرستان بازگشایی و تردد خودروها از سرگرفته شد.

او با بیان اینکه راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی مسدود شده از برف پنج روستای باقیمانده در ۲ بخش مرکزی و شاهرود تلاش می‌کنند ، گفت: حجم سنگین برف که ارتفاع آن در برخی از راه‌های روستایی به بیش از یک متر نیز می‌رسد، همراه با ادامه کولاک برف در راه‌های کوهستانی روستایی بازگشایی راه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ادامه بارش برف همراه با کولاک و یخ بندان سطح جاده در جاده خلخال - اسالم اظهارداشت: به علت شدت برودت هوا و وزش باد سرد در ارتفاعات نمک‌پاشی سطح جاده برای مقابله با یخ‌بندان کافی نیست.

وی استفاده از زنجیرچرخ برای عبور از گردنه سخت و صعب‌العبور الماس در جاده خلخال - اسالم را ضروری دانست و گفت: در ۲ روز گذشته سرنشینان بیش از ۴۰۰ خودروی گرفتار شده در میان برف و کولاک این جاده با تلاش راهداران از برف رها و به مقصد خود هدایت شدند.

بارش برف همچنین موجب تعطیلی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی مدارس مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش خلخال ،شاهرود و خورش‌رستم در روز شنبه شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از تداوم بارش برف و برودت هوا خبر داد و افزود: بیش از ۲۵ سانتیمتر برف در این شهر باریده است.

فرامرز فرض‌الله‌پور گفت: دمای هوای صبح امروز خلخال به ۷ درجه زیرصفر رسید که در مقایسه با دمای هوای پیش از ظهر روز گذشته ۳ درجه کاهش یافته است.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

برچسب‌ها بارندگی خلخال بارش برف اسالم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی خلخال بارش برف اسالم بارندگی خلخال بارش برف اسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی صبح امروز گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار ،۱ دستگاه برف خور ،۱ دستگاه گریدر ،۲ دستگاه لودر ،۳ دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه-تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله گیری و لکه گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ‌ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

آهکی در پایان گفت: محور گنجنامه -تویسرکان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می‌شود.

کد خبر 6088954

دیگر خبرها

  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته