Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@13:25:12 GMT

اسکار 2020 سیاه‌پوستان را هم نادیده گرفت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۹۵۹

کوتاهی آکادمی اسکار در انتخاب نامزد‌های زن در بخش کارگردانی، انتقاد‌های زیادی را به همراه داشت.

اخبار فرهنگ و هنر - اما با نگاهی دیگر به فهرست نامزدهای اسکار 2020 ، مشخص می‌شود که نامزد‌های سیاه‌پوست اسکار امسال هم نسبت به سه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. تنها ۵ فرد آفریقایی- آمریکایی برای اسکار ۲۰۲۰ نامزد شده اند که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۹ با ۱۵، ۲۰۱۸ با ۱۳ و سال ۲۰۱۷ با ۱۸ نامزدی کاهش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از محصولات سینمایی سال ۲۰۱۹ برای اسکار امسال، تنها نامزد بخش بازیگری سینتیا اریوو بود که برای فیلم سینمایی «هریت» در بخش‌ بهترین بازیگر زن و همچنین بهترین ترانه نامزد شده است. دیگر نامزد‌های سیاه‌پوست اسکال این دوره، شامل لاج لی کارگردان فیلم «بینوایان» که در بخش بهترین فیلم بین المللی حضور دارد و «عشق مو» در بخش بهترین انیمیشن کوتاه می‌شود.

سینتیا اریوو در جوایز انجمن بازیگران به ورایتی گفته بود: امسال رنگین پوست‌ها کار بزرگی را انجام داده اند چرا که معتقدم ما فیلم‌های بزرگی را ساختیم.

نبود نامزد‌های سیاه‌پوست در اسکار ۲۰۲۰ در حالی اتفاق افتاده است که آکادمی علوم و هنر‌های سینما و گروهی که پشت اسکار است، بدنه رای گیری خود را متنوع‌تر کرده بود. این سازمان پس از عدم نامزدی بازیگران سیاهپوست در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ قوانین رای گیری خود را گسترده‌تر کرد و به گروه رای دهندگان ۲ هزار عضو دیگر اضافه کرد تا در سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش ۱۶ درصدی سیاه‌پوستان در بین نامزدها باشیم.

فیلم‌های قابل توجهی مثل «فقط رحمت»، «نام من دلمایت است»، «امواج» و «کلمنسی» از سوی سیاه‌پوستان ساخته شده و گفتنی است سال گذشته از میان چهار جایزه بخش بازیگری دو جایزه به بازیگران سیاه پوست (ریجنا کینگ برای «اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند» و ماهر شالاعلی برای «کتاب سبز») رسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسکار 2020 آکادمی اسکار رویداد سینمایی اسکار 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فلاحی‌دوست ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکی از این افراد که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی بود و دچار حمله قلبی شده بود پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به درمانگاه انتقال یافت.

وی بیان داشت: نجات گران هلال‌احمر با وجود وضعیت مه آلود هوا و بارش باران و حجم زیاد برف به این افراد دسترسی یافته و آنها را به محل امن انتقال دادند.

کد خبر 6095115

دیگر خبرها

  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت