Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:46:56 GMT

۴۰ طرح آبخیزداری در گیلان به اجرا در آمد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۹۹۵

۴۰ طرح آبخیزداری در گیلان به اجرا در آمد

فریور نقوی روز شنبه در مصاحبه با بیان این که در سال جاری پنج طرح مطالعاتی و ۳۷ فعالیت مرتع داری نیز از محل صندوق توسعه ملی در استان گیلان پیش بینی و به اجرا درآمد، افزود: ۱۷ طرح آبخیزداری و ۳۳ طرح مرتع داری پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال به طرح های مرتع داری و ۲۱۰ میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری اظهار داشت: بیشترین تمرکز فعالیت های آبخیزداری و مرتع داری در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، رودبار، ماسال، سیاهکل، شفت و فومن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان خاطر نشان کرد: بازنگری در حوزه تنیان رود صومعه سرا، بازنگری کوره رود تالش، آلنزه ماسال، مطالعه تفصیلی و اجرایی در توتکابن رودبار و .. از طرح های مطالعاتی در حال اجرا است.

وی آبخیزداری را یکی از روش‌های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک عنوان و  تصریح کرد: حفظ پوشش گیاهی و کمک به حفظ و پایداری اکوسیستم طبیعی منطقه از اهمیت طرح های آبخیزداری است که این مهم حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش و تقویت آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل و رانش را موجب می شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار داشت: تغذیه سفره های آب‌ های زیرزمینی، توسعه کشاورزی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و افزایش دبی چاه‌ها و قنات ها از مهمترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار "۷۰ درصد" اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست داریم؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دبی سیل صندوق توسعه ملی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اراضی ناحیه سه به دلیل ناهمواری و شیب به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کلونی انواع آسیب‌ها تبدیل شده بودند افزود: به همین منظور و برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن احصاء نقاط آلوده با به کارگیری بولدوزر، لودر و کامیون نسبت به تسطیح و هموار کردن اراضی طی چندین مرحله اقدام شد.

به گفته این مسئول عملیات تسطیح و پاکسازی این اراضی در خیابان شکری جنوبی ضلع جنوب بلوار شقایق در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام شد.

اخگرپور یاد آور شد: محل‌های پاکسازی و تسطح شده با گشت زنی مستمر عوامل نواحی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان