Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:30:28 GMT

هشدار میلیاردر مشهور نسبت به اقتصاد ترامپی!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۹۱۱۳

هشدار میلیاردر مشهور نسبت به اقتصاد ترامپی!

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سی ان بی سی، جورج سوروس که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس سوئیس سفر کرده با بیان این که دولت ترامپ به دنبال رشد بیش از حد توان اقتصاد آمریکا است افزود: دولت ترامپ بسیاری از قواعد بین‌المللی را نادیده گرفته و در روابط تجاری با شرکای بزرگ نیز تنش ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوروس ضمن اشاره به لایحه کاهش مالیاتی که در سال ۲۰۱۷ به تصویب کنگره آمریکا رسید گفت که برخی از سیاست‌های تیم اقتصادی دولت، اهداف انتخاباتی دارد و به نفع اقتصاد نیست.

وی لایحه کاهش مالیاتی را بیشتر به نفع شرکت‌های بزرگ دانست تا شهروندان آمریکا، چراکه لایحه کاهش مالیاتی یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش درآمد‌های مالیاتی دولت و افزایش کسری بودجه در ماه‌های اخیر بوده است.

سوروس افزود: بازار بورس موفقیت‌ها نظامی دولت ترامپ را جشن گرفته و به بالاترین سطوج خود رسیده‌اند با این حال در اقتصادی که دچار داغی بیش از حد شده است نمی‌توانید انتظار داشته باشید که روند موفقیت‌ها برای مدتی طولانی دوام پیدا کند. اگر شرایط امروز اقتصاد آمریکا برقرار باشد، ترامپ شانس بالایی برای انتخاب مجدد باشد، اما مشکل وی آن است که هنوز ۱۰ ماه تا انتخابات باقی مانده و در شرایط جهان کنونی هر چیزی ممکن است.

اظهارات سوروس پس از آن بیان می‌شود که بورس‌های آمریکا در هفته‌های اخیر در سطح بسیار بالایی قرار گرفته‌اند و دولت ترامپ با امضای فاز نخست توافق با چین، این کشور را متعهد به خرید ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از محصولات آمریکایی برای کاهش کسری تراز حساب تجاری کرده است.

سوروس که به دلیل ارتباط گسترده با رسانه‌ها و اندیشکده‌های سیاسی به عنوان یکی از عوامل انقلاب‌های رنگی در جهان شناخته می‌شود، گفت: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در تلاش است از ضعف‌های دولت ترامپ به نفع خود استفاده کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جورج سوروس میلیاردر انگلیسی اقتصاد ترامپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟