Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@06:45:48 GMT

افزایش کیفی فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۹۳۶۵

افزایش کیفی فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: فعالیت‌های بین‌المللی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم در این دوره علاوه بر اشتغال دانش و کاهش هزینه‌های تحقیقاتی، اثر معیشتی بر افزایش کیفی فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی با بیان اینکه مقالات مشترک علمی اعضای هیئت علمی و محققان ایرانی با محققان کشورهای خارجی در طول چند سال اخیر همواره رشد داشته است، گفت: در سال گذشته مقالات مشترک ایران در سطح دنیا به ۱۳۷۱۹ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح دستاوردهای علمی بین‌المللی وزارت علوم اظهار کرد: مقالات مشترک گویای همکاری علمی اساتید ایرانی و خارجی و و ورود علم نوین و دانش دانشمندان خارجی به کشور و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های برتر کشورمان است. حدود ۴۵ درصد مقالات مشترک دانشگاهیان ایرانی با دنیا با همکاری دانشگاه‌های اروپایی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در طول چند سال اخیر، با همیاری دانشگاه‌های بزرگ کشور، رشد مقالات مشترک مابین اساتید ایرانی و اساتید خارج از کشور که عمدتاً شامل فرصت مطالعاتی اساتید، استاد راهنمای مشترک دانشجویان، انجام پروژه‌های مشترک، دوره‌های تحصیلی مشترک و دوره‌های پژوهشی دانشجویان دکتری است از رشد ۱۵ تا ۱۹ درصدی در هرسال برخوردار بوده است.

غلامی خاطرنشان کرد: متوسط استناد مقالات نمایه شده ایرانی در 10 سال اخیر دارای ۸.۷۱ استناد است و به عنوان مثال مقالات نمایه شده مشترک در 10 سال اخیر فقط با کشور آلمان ۳۰.۶۸ است؛ به عبارت دیگر توسط فعالیت‌های بین‌المللی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم در این دوره علاوه بر اشتغال دانش و کاهش هزینه‌های تحقیقاتی، اثر معیشتی بر افزایش کیفی فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: مقاله وزیر علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی دستاوردهای علمی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

روح الله خضری پور از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.


وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند