Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریم‌های بین‌المللی علیه فناوری ایران از چندی قبل شدت بیشتری به خود گرفته است. پس از ماجرای حذف اپلیکیشن‌ها از اپ استور و مدتی بعد حذف اپلیکیشن‌های دیگر از گوگل، این‌بار تحریم‌ها بر دامنه‌های بین‌المللی سایت‌های مختلف اعمال می‌شود. چند روز قبل سایت «آپارات» برای چند ساعت از دسترس خارج شد اما پس از چند ساعت مشکل آن‌ها برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه شب گذشته دامنه‌ بین‌المللی خبرگزاری فارس از دسترس خارج شد و پس از مدتی خبر آمد که سایت یک بانک نیز به همین وضعیت دچار شده است.   

خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقی که رخ داده است، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در ایمیلی که از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده است.»

سجاد بنابی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص اتفاق رخ داده در توئیتر خود نوشت: اتفاقی که برای برخی دامنه‌های ایرانی از جمله فارس‌نیوز افتاده، محدود به تحریم مالی یک یا دو رجیسترار دامنه دات کام بوده و جای نگرانی نیست. خدمات دات کام از طریق ریجسترارهای غیرآمریکایی و نیز دات آی آر از طریق ایران قابل ادامه است.

وی افزود: همکارانم در حال راهنمایی شرکت‌های متاثر از این اقدام آمریکایی‌ها در توقف ارائه‌ خدمت به شرکت‌های ایرانی هستند. زیرساخت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از این گونه نگرانی‌ها در تحریم‌های ظالمانه را از بین برده است.

برچسب‌ها شرکت ارتباطات زیرساخت خبرگزاری فارس توئیتر شبکه ملی اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ارتباطات زیرساخت خبرگزاری فارس توئیتر شبکه ملی اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت خبرگزاری فارس توئیتر شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد