Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:10:27 GMT

خطر سد ماملو را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۱۴۳

خطر سد ماملو را تهدید می‌کند

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از  تسنیم،عزیز میکائیلی اظهار کرد: اجرایی نشدن سیستم تصفیه‌خانه در بومهن و انتشار بوی نامطبوع و ورود فاضلاب به رودخانه سیاه‌رود خطری جدی برای سد ماملو است.

وی بیان کرد: فاضلاب تصفیه نشده شهرک طلائیه بومهن با بار میکروبی بالا سبب آلودگی رودخانه سیاه‌رود یکی از حوضچه‌های سد ماملو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس، استان تهران همچنین افزود: مدت ۵ سال از صدور مجوز تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری ‌فاضلاب در بومهن و پردیس می‌گذرد اما تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی انجام‌نشده است.

میکائیلی بیان کرد: با بررسی و گزارش‌های دریافت شده در مورد ساخت تصفیه‌خانه، روند کار به‌کندی پیش می‌رود و پیشرفت فیزیکی نداشته است که این اقدام همت ادارات مربوطه را می‌طلبد.

وی سپس ادامه داد: آلایندگی محیط‌زیست تهدید جدی برای سلامت شهروندان است همان‌گونه که هوای پاک و شهری سالم از مطالبات به‌حق مردم است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس بیان کرد: فرصت یک‌ماهه دادستان شهرستان پردیس به آبفای شرق استان تهران برای برطرف کردن مشکل فاضلاب شهرک طلائیه بومهن به پایان رسیده و شرکت آبفا در صورت ندادن توضیحات لازم به محاکم قضایی معرفی خواهد شد.

کد خبر 480297 برچسب‌ها آبفا - آب و فاضلاب تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبفا آب و فاضلاب تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است