Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@21:03:15 GMT

ویروس «کرونا» دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۲۷۶

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌دیلی، تعدادی از فستیوال‌های مختلف جشن سال‌ نو چینی‌ها نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این ویروس کشنده لغو شده‌اند و «شهر ممنوعه» پکن و «دیزنی‌لند» شانگهای نیز موقتا تعطیل شده‌اند. «شهر ممنوعه» پکن سال گذشته میزبان ۱۹میلیون بازدیدکننده بود و همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در تعطیلات سال نو چینی‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مقامات چین  با اشاره به اینکه استادیوم «آشیانه پرنده» - محل برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸- از روز جمعه تعطیل‌شده‌ است،‌ اعلام کردند «مقبره‌های مینگ» نیز از روز شنبه تعطیل ‌خواهند بود. قرار است استادیوم «آشیانه پرنده»‌ در راستای  «‌پیشگیری و کنترل»، تا سی‌ام ژانویه تعطیل باشد. 

 هر ساله حدود ۱۰ میلیون گردشگر از «دیوار بزرگ چین»‌ که یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی در تعطیلات سال نو محسوب می‌شود، بازدید می‌کنند.

همزمان با بسته شدن بخش « Juyongguan» دیوار بزرگ چین، نمایشگاه معبد این مکان دیدنی نیز لغو خواهد شد.

 این اقدامات، آخرین تلاش‌های مقامات برای مهار «کرونا ویروس» جدید است. این ویروس از جهات شباهتش به ویروس بیماری سارس که در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به سرعت شیوع پیدا کرد و جان صدها نفر در پکن و هنک‌گنک‌ را گرفت، موجب نگرانی شده است. 

با اینکه تنها ۲۹ مورد مبتلای قطعی به این ویروس در پکن شناسایی شده است، اما مقامات این شهر رویدادهای بزرگ مربوط به جشن سال نو این هفته را لغو کرده‌اند.

تبعات شیوع این ویروس فقط به چین منتهی نشده است و چندی پیش کره‌شمالی نیز اعلام کرد در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس نوظهور کشنده‌ای که اخیرا در چین شیوع پیدا کرده است،  مرزهای خود را به طور موقت به روی گردشگران خارجی می‌بندد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟