Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از ورود گردشگران چینی به استان همدان گزارش نشده و مرتبا در حال کنترل و پیشگیری از ورود کرونا به کشور و استان هستیم.

او با بیان اینکه ویروس کرونا از سال‌های گذشته وجود داشته است،افزود: اما اکنون نوع جدیدی از این ویروس مردم چین را گرفتار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه علائم ابتلا به کرونا شباهت زیادی به علائم آنفلوانزا دارد، تصریح کرد: در این بیماری نیز گروه‌های پرخطر جامعه مانند بیماران تنفسی، قلبی عروقی، کودکان، سالمندان و مادران باردار بیشتر در معرض عوارض جدی آن قرار دارند.

کرمی با بیان اینکه مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار در فرودگاه امام (ره) مستقر هستند، ابراز کرد: مسافران پرواز‌هایی که از چین و کشور‌های آسیای جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند تحت معاینه و کنترل قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات پایش و غربالگری در سطوح مرزی کشور انجام می‌شود، گفت: بنابراین مردم همدان نگران ورود این ویروس به استان نباشند.

معاون بهداشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با توجه به‌شدت بیماری درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد خاطرنشان کرد: درمان آنتی‌بیوتیکی و مراقبت در آی‌‍‌سی‌یو برای برخی بیماران انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ش ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر