Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@21:38:20 GMT

ریزش شدید شاخص در بورس های آسیا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۸۷۵

ریزش شدید شاخص در بورس های آسیا و آمریکا

پول نیوز - روند معاملات در بورس های جهانی تحت تاٍیر اخبار منتشر شده از ویروس کرونا در چین قرار گرفته است و موجب افت شدید بورسهای آسیایی و آمریکایی شده است.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از سی ان بی سی، روند معاملات در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت. با وجود تلاش های مقامات چینی برای کنترل شیوع بیماری ویروسی جدید کرونا، گزارشاتی از گسترش این بیماری مخابره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۳ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۸۲۷.۱۷ واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با صعود ۰.۱۵ درصدی به ۲۷ هزار و ۹۴۹.۶۴ واحد رسید.

در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با سقوط ۳.۱۴ درصدی در سطح ۴۰۰۳.۹ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۴ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۰۹۰.۵۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

 

در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۵۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۹۸۹.۷۳ واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۹ درصد ریزش تا سطح ۳۲۹۵.۴۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۹۳ درصدی در سطح ۹۳۱۴.۹۱ واحدی بسته شد.

 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۰۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۵۸۵.۹۸ واحد بسته شد.

شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۸۸ درصدی در سطح ۶۰۲۴.۲۸ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۴۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۵۷۶.۶۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۶ درصد بالا رفت و به ۹۵۶۲.۰۱ واحد رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت پول نیوز بورس آسیا بورس اروپا شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس