Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: محیط‌بانان در سراسر استان بخصوص در محدوده پارک ملی بمو، تلاش برای تأمین غذای وحوشی که در محدوده مناطق حفاظت‌شده زندگی می‌کنند را آغاز کرده‌اند.

حمید ظهرابی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان پارک ملی بمو برای حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش این منطقه گفت: با توجه به سردی هوا، بارش برف، یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن مراتع از برف، اقدامات لازم برای تأمین علوفه و جلوگیری از حرکت حیوانات وحشی به سمت مناطق مسکونی، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازدید شبانه از پارک ملی بمو افزود: در شرایط برف و یخبندان امکان دارد گونه‌های جانوری وحشی به دلیل سرما، دسترسی سخت به منابع غذایی و حافظه ژنتیکی و رفتارهای غریزی به مهاجرت و خروج از پارک ملی و مناطق حفاظت‌شده اقدام کنند. برخی نیز به روستاها و حتی بافت شهری نزدیک شده و گاهی توسط شکارچیان غیرقانونی شکار می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: این خطر برای گونه آهو در پارک ملی بمو با توجه به رفتارهای غریزی گونه شدید بوده و در سال‌های گذشته آسیب‌های زیادی به جمعیت آن وارد کرده است بنابراین برای جلوگیری از خطرات احتمالی، ابتدا کریدورهایی که حیوانات امکان دارد از آن خارج شوند را مسدود کردیم.

ظهرابی ادامه داد: محیط‌بانان پارک ملی بمو هم‌ اکنون برای امدادرسانی، علوفه دهی و ممانعت از خروج حیات‌وحش در آماده‌باش بوده و در بخش‌هایی نیز سایه‌بان‌هایی با منابع غذایی تعبیه کرده‌اند و این پارک، به همت محیط‌بانان و کارشناسان محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان به‌صورت شبانه‌روزی تحت عملیات پایش ویژه قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس از رانندگانی که در  مجاورت مناطق حفاظت‌شده، رانندگی می‌کنند درخواست کرد با احتیاط بیشتر در حین عبور از این مناطق و با توجه به علائمی که نشان‌ دهنده امکان عبور حیوانات وحشی از جاده است، در صورت مشاهده وحوش با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 480317 برچسب‌ها استان‌ فارس سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس