Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:22:04 GMT

«کرونا» به اروپا رسید/ چین درهای ۱۸ شهر را بست

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۹۳۰

«کرونا» به اروپا رسید/ چین درهای ۱۸ شهر را بست

سرعت انتشار ویروس کشنده «کرونا» به حدی است که چین ۵۶ میلیون نفر را قرنطینه کرده است حال آنکه حدود ۱۳۰۰ نفر در سراسر جهان ازجمله فرانسه به آن مبتلا شده‌اند.

به گزارش مهر، آمار مربوط به شمار مبتلایان و قربانیان ویروسی مرموز از خانواده «کرونا» که به بروز نوعی جدید و کشنده از بیماری ذات‌الریه منجر می‌شود، به یکی از اصلی‌ترین تیترهای خبری رسانه‌های جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه منشاء شیوع بیماری، بازار ماهی فروشان شهر «ووهان» چین است؛ سرعت همه‌گیر شدن آن به حدی بالاست که تاکنون حدود ۱۳۰۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند.

شمار قربانیان نیز به ۴۱ تن می‌رسد که ۳۹ نفر آنها اهل استان «هوبِئی» است که میزبانی شهر ووهان را نیز بر عهده دارد.

چین برای ممانعت از شیوع بیماری ۱۸ شهر را قرنطینه کرده است که جمعیتی معادل ۵۶ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد.

سیستم حمل و نقل عمومی نیز در این شهرها تعطیل شده است.

چین در تلاش برای کنترل بیماری، پزشکان و کارشناسان با تجربه ارتش در مقابله با بیماری‌های سارس و ابولا را به ووهان- مرکز شیوع این بیماری- اعزام کرده است.

۴۵۰ پزشک در سه تیم شامل متخصصان دانشگاه‌های پزشکی ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق، شب گذشته با هواپیماهای نظامی وارد ووهان شدند

گزارش‌ها حاکی است این ویروس تاکنون در ۲۹ استان چین و همچنین ۱۲ کشور دیگر مشاهده شده است.

این ویروس در حال حاضر به اروپا هم رسیده و سه مورد ابتلا به آن در فرانسه تایید شده است. یک مورد در شهر بوردو در غرب فرانسه و دو مورد نیز در اطراف پاریس مشاهده شده است.

از سوی دیگر، یک مورد ابتلا به این ویروس هم در استرالیا یافت شده است. پیش از این مواردی از ابتلا به این ویروس در کره جنوبی، ژاپن، تایوان، تایلند و آمریکا نیز مشاهده شده بود.

هنوز مقامات ایرانی گزارشی از احتمال ابتلای فرد یا افرادی به این ویروس در ایران را منتشر نکرده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/002yqU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند