Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شبکه پنج سیما در برنامه «مجلسی ها» به سراغ نمایندگان مجلس رفته است که در دوره یازدهم مجلس حضور ندارند. تاریخ انتشار: 12:21 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۰۷۵

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مهدی علی پور تهیه کننده برنامه «مجلسی‌ها» درباره ساختار این برنامه گفت: در این برنامه با نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو خواهد شد و رویداد‌های دوره‌های قبلی مجلس مورد ارزیابی، تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  تهیه کننده «مجلسی‌ها» افزود: مهمانان این برنامه درباره ساختار مجلس، خاطرات تلخ و شیرین مجلس و لوایح و طرح‌هایی که در مدت زمان نمایندگی خود پیگیری کرده و به نتیجه نرسیده است یا لوایح و طرح‌هایی که به دلایل مختلف پیگیری نشده صحبت می‌کنند. بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید وی ادامه داد: این برنامه همچنین سطح انتظارات مردم از مجلس را بررسی می‌کند و تناسب توقعات مردم را با ساختار و قوانین مجلس بررسی می‌کند. «مجلسی‌ها» همچنین وظایفی را که نمایندگان مجلس در دوران نمایندگی خود، متعهد شده اند مورد واکاوی قرار می‌دهد.   علی پور ادامه داد: این که اصولا وعده‌های نمایندگان تا چه حد در حیطه وظایف و مسئولیت هایشان است و امکان تغییر ماهیت نمایندگی بومی به ملی از دیگر مباحثی است که این برنامه دنبال می‌کند.   تهیه کننده برنامه «مجلسی ها»، مصاحبه مردمی را از دیگر بخش‌های این برنامه عنوان کرد که در این گزارش‌ها نام یکی از نمایندگان مجلس مطرح و از مردم درباره این نماینده سئوالاتی پرسیده می‌شود و این که از نظر آن ها، یک نماینده باید دارای چه خصوصیاتی باشد. همچنین سوابق اجرایی نمایندگان و توضیح مسائلی همچون تفاوت طرح و لایحه، چگونگی انتخاب هیات رئیسه مجلس و .. از دیگر بخش‌های این برنامه است.   علی پور خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه علاوه بر گفت‌وگو، دارای بخش‌هایی همچون موشن گرافیک در خصوص کارکرد‌های مجلس، معرفی مهمان برنامه است و میزان رای آن‌ها در قالب گرافیک و موشن به تصویر کشیده می‌شود.   برنامه «مجلسی ها» به تهیه کنندگی مهدی علی پور کاری از گروه سیاسی است که در ۳۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به صورت هفتگی هر پنج شنبه ساعت ۱۶ تا زمان انتخابات بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلسی ها صدا وسیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • «رویداد مستندسازان علمی» برگزار می‌شود
  • حمایت تمام قد یک نماینده مجلس از همایش لاکچری قالیباف/ توقع داشتند نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • نقش هنر بر پیکر جنگ‌زده یمن
  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!