Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا طاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه حفاظت شده باشگل به لحاظ دارا بودن زیستگاه‌های طبیعی و دارا بودن تنوع حیات وحش می‌تواند به مکانی برای مقصد گردشگران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بخشداری ضیاء آباد هم اکنون پیگیر این موضوع است، اظهار داشت: باید تلاش کرد این ظرفیت گردشگری که تقریبا شبیه به سافاری پارک است، به محیط زیست و حیوانات محلی آسیبی وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری سد نهب را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تاکستان عنوان کرد و اظهار داشت: طرح سد نهب علاوه بر افزایش امکانات عمرانی می‌تواند با درختکاری مناسب و چشم انداز دریاچه مصنوعی به عنوان یک مقصد گردشگری مورد استقبال مسافران قرار گیرد.

فرماندار تاکستان پیش زمینه رونق گردشگری را در استان، توسعه اماکن اقامتگاهی دانست و گفت: هتل بغدادی در تاکستان، تنها هتل چهار ستاره در کل استان است که در آینده نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهری اضافه کرد: مهمانپذیر خورشید، روستای نمونه گردشگری تاکند و ظرفیت بوم گردی در بخش‌های تاکستان مانند ضیاء آباد و خرمدشت از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس کاوش‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرستان تاکستان از هفت هزار سال قدمت و تمدن برخوردار است و با داشتن راه آهن، آزادراه و موقعیت استراتژیک، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.

شهرستان تاکستان در فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان قزوین قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان قزوین تمدن راه آهن صنایع دستی و گردشگری گردشگری قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان