Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج و تبیین فضائل فاطمی از روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان آغاز و تا یازدهم ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۹ مبلغ اعزامی از قم و ۲۲۰ مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همکاری می کنند، اظهار کرد: مبلغین اعزامی از قم در بقاع شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال اقدام به ترویج معارف اهل بیت (ع) می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: از مبلغین اعزامی و بومی در برپایی خیمه های معرفت در طول ایام فاطمیه  که شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه ای می باشد، بهره مند خواهیم شد.

وی برگزاری محافل قرائت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را از جمله برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی عنوان و ذکر کرد : با توجه به شرایط حساس ایران و منطقه و ضرورت بصیرت انقلابی و دینی هرچه بیشتر مردم به ویژه لزوم تبلیغ و ترویج اندیشه های اسلام ناب محمدی (ص) و جلوگیری از هجمه تبلیغاتی دشمن سعی شده ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی بر تروریست بودن سران جنایتکار آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و در سخنرانی ها، مداحی ها، تریبون ها به موضوع امنیت، بصیرت و مقاومت پرداخته شود.
وی درباره ویژه برنامه های روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) هم گفت : مراسم ویژه روز شهادت این بانوی بزرگ نهم بهمن با حضور گسترده هیات عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار می شود و با اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه می یابد، ضمن آنکه قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س) در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر برنامه های روز شهادت حضرت زهرا(س) است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود : همایش رهروان یاس نبوی ویژه‌ بانوان همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا (س)   در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا بویژه شهدای حرم و شهدای امنیت در سطح ۱۰۴ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی  انجام می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح تبرکات فاطمی در قالب سوگواره یاس نبوی با هدف پررنگ کردن سیره و منش حضرت زهرا (س) در توجه به محرومین و نیازمندان و انفاق به محرومین اضافه کرد: در طرح تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی برای یک ماه تهیه و در قالب سبد غذایی در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا می شود.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اوقاف و امور خیریه ایام فاطمیه حوزه های علمیه خواهران عزاداری آستانه قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا

ایوب ملایی‌پور رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری خط ۶۳ در سطح شهرستان انجام شده است.

ملایی‌پور افزود: همچنین ۲۰۹ متر شبکه ۹۰ انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۹۹ واحد مسکونی در شهرستان گازدار شده  است.

ملایی‌پور، تعداد واحد‌های صنعتی گازدار شده این شهرستان را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷ ایستگاه صنعتی گاز راه‌اندازی شده که در نوع خود دستاورد بزرگی است.

وی افزود: سال قبل ۵۴۰ مورد انشعابات پلی‌اتیلن و ۵۴ مورد انشعابات فلزی در سطح شهرستان نصب شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا تأکید کرد: بوئین‌زهرا با ۴ بخش مرکزی، دشتابی، رامند و شال و ۹ دهستان و۱۳۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان قزوین است که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده و هرگونه خدمت‌رسانی به این شهرستان مصادف با ارتقای رفاه جمعیت زیادی از استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا