Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@13:45:10 GMT

کل کل عجیب و جالب ترامپ با یک دختر نوجوان!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۲۳۱۴

خرداد:رئیس جمهور آمریکا که هفته گذشته به داووس سوئیس سفر کرده بود وقت خود را صرف کلنجار رفتن با دختر نوجوانی کرده که مدتی است تبدیل به چهره برتر فعالان محیط زیستی شده است.

به گزارش خرداد از مهر،  ایندیپندنت نوشت:  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای دومین روز پیاپی در نشست داووس، به «گرتا تونبرگ» فعال محیط زیست، حمله کرده و از اینکه این فعال محیط زیست از دولت او انتقاد کرده و به گفته خودش جای او را روی جلد مجله تایمز گرفته است، ابراز نارضایتی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری آمریکا که پیش از ترک مجمع جهانی اقتصاد در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود: این سوئدی ۱۷ ساله باید روی کشورهای دیگر به غیر از آمریکا تمرکز کند.

ترامپ در ادامه مدعی شد که آمریکا کشوری پاک و زیباست و در آن همه چیز خوب است.

او گفت: آمارهای ما خیلی خوب هستند؛ آمار زیست‌محیطی ما، آمار آب ما، آمار ما در مسائل مربوط به هوا فوق‌العاده است. ما باید برای قاره‌ها و کشورهای دیگر کاری بکنیم.»

این در حالی است که ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری، مسئول انتشار کربن شناخته شده است.

ترامپ افزود: «ما اقیانوس زیبایی داریم که اقیانوس آرام خوانده می‌شود؛ جایی که هزاران تن زباله که از سوی کشورهای دیگر در آن ریخته شده، به سمت ما شناور است. بنابراین گرتا باید روی آن کشورها کار کند.»

پیش از ترامپ، وزیر خزانه داری آمریکا نیز انتقاداتی را متوجه این دختر نوجوان کرده بود.

تونبرگ - که او هم در داووس حضور دارد، روز سه‌شنبه سخنانی علیه عملکرد ترامپ در زمینه محیط زیست مطرح کرد و در جریان یک سخنرانی گفت: بر خلاف شما، نسل من بدون نبرد تسلیم نخواهد شد. خانه ما هنوز در آتش می‌سوزد. بی‌عملی شما این آتش را شعله‌ور می‌سازد.

ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به این «سخنان تند» و اینکه آیا دولتش برای مهار مسائل محیط زیستی که فوریت دارند، به اندازه کافی گام برداشته یا خیر، گفت: «او چند سالش است؟»

پس از اینکه خبرنگاران سن تونبرگ را به ترامپ اطلاع دادند، او گفت: «آه، خوب است! او در مجله تایمز از من برنده شد.»

این دختر نوجوان سوئدی از سوی مجله تایمز به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ برگزیده شد و این در حالی بود که ترامپ هم در فهرست نامزدهای این عنوان قرار داشت.

برچسب ها: ترامپ ، گرتا تونبرگ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ گرتا تونبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است