Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@09:43:06 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۰۵

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۲۸۲۶

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  درحالی که نگرانی ها از گسترش شیوع ویروس کرونای چینی در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان و کاهش میزان سفرها افزایش یافته است قیمت نفت روز جمعه 2 درصد کاهش داشت و نفت برنت بیشترین افت هفتگی طی بیش از یک سال اخیر را به ثبت رساند.

 

ویروس کرونا تاکنون جان 41 نفر را گرفته و بیش از 1300 نفر را مبتلا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حمل و نقل عمومی در بیش از 10 شهر چین متوقف شده است. همچنین مواردی از ابتلا به ویروس در چند کشور دیگر آسیایی و آمریکا و فرانسه نیز مشاهده شده است.بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 35 سنت معادل 2.2 درصد کاهش به 60 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 6.4 درصد افت داشت که بیشترین افت هفتگی از 21 دسامبر 2018 تاکنون بود.

 

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 4 سنت معادل 2.5 درصد کاهش به 54 دلار و 19 سنت رسید و افت هفتگی 7.4 درصدی را به ثبت رساند که بدترین عملکرد هفتگی از 19 جولای تاکنون بود.فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز در شیکاگو گفت: «همه تغییرات قیمت به ویروس کرونا بر می گردد و ما هیچ نشانه ای از بهتر شدن اوضاع دریافت نکرده ایم.»

 

مقامات بهداشتی نگران اند که میزان ابتلا به این بیماری در طی تعطیلات سال نوی چینی که میلیون ها چینی به سفر می روند به صورت تساعدی رشد کند.تجربه بیماری های مسری قبلی از جمله بیماری سارس در سال 2003 نشان می دهد که تاثیر اقتصادی این بیماری نسبتا پایین خواهد بود.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین ویروس کرونا اقتصاد جام نیوز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱