Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیگیری حقوقی و بین المللی ترور شهیدان سلیمانی و المهندس یکی از مطالبات مردم و همچنین سران قوا است . رئیس قوه قضائیه هم در چندین سخنرانی خود به این موضوع تاکید و بر ضرورت پیگیری حقوقی اشاره کرده است.

همان روزهای نخست ترور سپهبد سلیمانی سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: اقدام دولت جنایتگر آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان ایشان، از منظر حقوقی یک اقدام تروریستی و نمونه بارز تروریسم دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اقدام وحشیانه ضد حقوق بشری و مغایر تمامی موازین بین المللی است. شهید سلیمانی به عنوان یک مقام عالی‌رتبه مهمان رسمی مقامات دولت عراق بود که یک دولت بیگانه که در این کشور حضوری غیرقانونی دارد این جنایت را مرتکب شد.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که نباید به سکوت مجامع حقوق بشری و مدعیان دروغین حقوق بشر و حقوق بین الملل دلخوش کنند. به عنوان دستگاه قضائی هم در کنار وزارت امورخارجه  این جنایت را در مجامع بین المللی تعقیب خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه هم امروز در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی قضایی عراق بر پیگیری این موضوع در عراق تاکید کرد.

رئیسی همچنین علی باقری کنی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری را مامور پیگیری ابعاد بین المللی و حقوقی ترور شهید سلیمانی کرد.

کد خبر 4834635 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی علی باقری کنی ستاد حقوق بشر قاسم سلیمانی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهر تهران بارش برف مناطق سیل زده کشور محسن هاشمی دستگیری سارق سقوط هواپیمای اوکراینی کمیته امداد امام خمینی سیل سیستان و بلوچستان قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • باقری در نشست بریکس چه گفت؟
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان