Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@05:06:37 GMT

مالیات بر طلاق وضع می‌شود؟!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۰۷۱

مالیات بر طلاق وضع می‌شود؟!

فرارو- افشین داورپناه؛ به دنبال تجربه بسیار موفق ساماندهی اخذ مالیات خروج از کشور، که به نحو چشگیری هم مانع از خروج مردم و به‌ویژه نخبگان از کشور شده و هم منبعی مفید برای کسری بودجه فراهم کرده‌است، پیشنهاد می‌شود طرح «وضع مالیات بر طلاق» را با قید سه فوریت در دستور کار قرار گیرد. این طرح به دنبال اجرایی شدن «طرح سهینه‌بندی طلاق» ارائه شده‌ است و در کنار آن حتماً می‌تواند مانع از سرعت گسترش پدیده شوم طلاق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مظفری رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفتگو با ایسنا، از اعمال محدودیت ثبت طلاق از امروز (شنبه) مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۵ در دفاتر طلاق سراسر کشور خبر داد. به همین منظور تعداد سهمیه مجاز دفاتر طلاق جهت ثبت طلاق به تفکیک استان‌های سراسر کشور در هر سال اعلام شده است؛ بر این اساس هر دفترخانه طلاق در هر استان در سال مجاز به ثبت تعداد طلاق تعیین شده است.

مظفری پیش‌تر در این باره گفته بود: در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در مبارزه با فساد به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق و موافقت سازمان ثبت با بخشنامه ریاست قوه قضاییه جهت ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین می‌شود. میزان طلاق در شهر‌های مختلف متفاوت است و بر همین اساس نمی‌توان تعداد خاصی را برای این موضوع تعیین کرد؛ لذا فرمولی را برای محدودیت ثبت طلاق در نظر گرفتیم، بدین صورت که دفترخانه‌های هر شهر بر اساس میانگین طلاق واقع شده در سال گذشته به نسبت دفاتر آن شهر ضرب در ۲۰ درصد می‌شوند و بیشتر از آن، دفاتر اجازه ثبت طلاق را ندارند.

با این حال مشخص نیست موضوع اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در مبارزه با فساد چه ربط یا ربط‌هایی با موضوع طلاق دارد؟ و چرا مسئولان به جای جلوگیری از موضوعاتی که احتمالا باعث سوء استفاده از طلاق یا طلاقنامه می‌شود، طلاق را سهمیه‌بندی می‌کنند؟ ظاهرا همیشه راحت‌ترین راه و البته سطحی‌ترین راه‌ها انتخاب می‌شود که البته به هیچ وجه راه حل اصلی مسئله (مسائل) نیست!

نکته دیگر این‌که ظاهراً مردم، که مخاطبان یا ذینفعان چنین طرح‌هایی هستند، در هیچ‌کجای تصمیم‌گیری‌ها قرار ندارند! ناگهان یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند و می‌بینند، طلاق سهمیه‌بندی شده، ازدواج بر اساس قرعه‌کشی شده، بنزین آزاد شده‌است و ...!

منبع: فرارو

کلیدواژه: طلاق سهمیه بندی ثبت طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد! حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات.‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع برمبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانی که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرف مخارجی می‌کنند که غالبا برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند.

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته‌بازی است، مقابله کنید و این‌قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو