Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان که نتوانست سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند و در نهایت با تساوی برابر کره جنوبی یک بار دیگر از رسیدن به این مسابقات ناکام ماند همچنان می‌تواند برای حضور در این مسابقات امیدوار باشد.

خوشبختانه قرار است رقابت‌های قهرمانی هندبال جهان در سال ۲۰۲۱ با حضور ۳۲ تیم، یعنی ۸ تیم بیشتر نسبت به دوره قبلی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقات اروپا ۱۳ سهمیه، آفریقا ۶ سهمیه، آمریکا ۵ سهمیه و آسیا هم ۴ سهمیه دارند. در این میان ۳ سهمیه باقی می‌ماند که یکی از آن‌ها برای قهرمان دوره قبلی است و ۲ سهمیه دیگر هم به صورت وایلد کارت از طرف فدراسیون جهانی به تیمی تعلق می‌گیرد که توانسته نمایش خوبی داشته باشد، اما از کسب سهمیه ناکام مانده است.

هندبال ایران پیش از این هم امیدوار بود تا در سال ۲۰۱۸ سهمیه وایلد کارت را بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد.

نحوه تعلق گرفتن وایلد کارت به تیم‌ها همواره فرمول و شرایط مخصوص خودش را دارد. البته سهم بیشتر آن هم به لابی‌های قدرتمند باز می‌گردد. با این حساب اگرچه تیم ملی کشورمان نتوانست سهمیه مستقیم بگیرد، اما همچنان می‌تواند امید داشته باشد تا با وایلد کارت در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ قاهره حاضر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

محمد سروش مهر قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره سطح این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات خوب و میزبانی عالی بود و سطح مسابقات  را بالا دیدم. ان شا الله بتوانم رکورد خوبی نزدیک مسابقات قهرمانی جهان بزنم.

سروش مهر درباره اینکه کشور‌های جنوب شرق و اروپایی برای مسابقات قهرمانی جهان از لحاظ تجهیزاتی و امکاناتی  دارند سرمایه گذاری می‌کنند و تا دندان مسلح هستند، گفت: ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم و فقط باید پیست‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم بیشتر تلاش کنیم. ان شا الله به صورتی شود که ورزشکارانی که زحمت می‌کشند بتوانند مدال‌های آسیایی و جهانی بگیرند.

او درباره اینکه نبود پیست استاندارد کار را برای اسکیت سواران  ما سخت نمی‌کند، گفت: تنها مشکل ما همین است، چون در این پیست‌ها تمرین نمی‌کنیم و روزی که باید مسابقه بدهیم باید در چنین پیست‌هایی مسابقه بدهیم. ما در پیست" ترک"  خیلی ضعیف هستیم، اما در پیست" رولر"حرف برای گفتن داریم. ان شا الله این پیست طراحی شود تا در هر شهری این پیست را داشته باشیم تا بازیکنانی که زحمت می‌کشند قهرمان آسیا و جهان شوند.

قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره اینکه از ۱۲  نوع اسکیت، ۸ اسکیت فعال هستند و نگاه وزارت ورزش به این رشته ورزشی به چه صورت است، بیان کرد: اگر حمایت فدراسیون اسکیت باشد، ورزشکاران کم نمی‌گذارند و همه آنها باغیرت هستند و زحمت می‌کشند و وقت می‌گذارند. شاید یک ورزشکار یک سال تمرین برای ۱۵ ثانیه مسابقه کند. ان شا الله همگی موفق باشیم و بتوانیم اسمی از خودمان در آسیا و جهان جا بگذاریم.

سروش مهر درباره اینکه سال ۱۴۰۲ برایش چطور بود، گفت: سال خوبی بود و توانستیم قهرمان آسیا شویم و ان شا الله تازه شروع کارمان است.

او درباره اینکه او هم جزو ورزشکارانی هست که  پاداش  قهرمانی آسیا را نگرفته است، گفت: بله، هر چیزی سلسله مراتبی دارد که باید طی شود و مکاتبی با وزارت ورزش و فدراسیون نکردم.

او در پایان گفت: ما تمرکزمان روی قهرمانی مان هست و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنیم. ان شا الله اگر فدراسیون اسکیت همین طور به حمایت هایش ادامه بدهد و بتوانیم اسکیت خوبی در تمام شهر‌ها بزنیم ان شا الله بتوانیم قهرمانی جهان هم کسب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد