Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی است که اعتراض و سوالات یکی از اعضای شورای شهر سبزوار به مباحث اول این شورا تبدیل شده است و این عضو شورا سعی دارد تا این مباحث به رسانه ها کشیده شده تا شاید بتواند به مدد رسانه بر این مدعای خود صحه بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، چندی است که اعتراض و سوالات یکی از اعضای شورای شهر سبزوار به مباحث اول این شورا تبدیل شده است واین عضو شورا سعی دارد تا این مباحث به رسانه ها کشیده شده تا شاید بتواند به مدد رسانه بر این مدعای خود صحه بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوعی که بیشتر از وارد کردن این ایرادات به شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد نحوه طرح سوال و ایرادات قانونی به نحوه سوال پرسیدن از شهردار و ابلاغ ان است.

در جلسه صد و شصت و نهم شورای اسلامی شهر، نطق پیش از دستور مسعود پسندیده عضو شورای شهر به طرح ۱۰ سوال از شهردار اختصاص یافت که در همان جلسه هم با اعتراضاتی مواجه شد.

موضوع مهم اینجاست که بررسی اقدامات خلاف قانون شهردار سبزوار توسط عضو شورای شهرخود بر پایه بی قانونی گذاشته شده چرا که برخی اعضا شورا پس از طرح این سوالات در نطق پیش از دستور معتقد بودند نطق پیش از دستور نمی تواند بدون اعلام قبلی، به طرح سوال تبدیل شود، اما صفحه اینستاگرام شورای شهر (که توسط سخنگوی شورا مدیریت می‌شود) با انتشار سوالات مطرح شده مدعی شد سوال از شهردار اجرایی شده و وی باید ظرف مدت ده روز به سوالات پاسخ دهد.

البته این موضوع به صراحت در  آیین نامه داخلی شورای شهربه صراحت بیان شده و همچنین استعلام از مراجع مربوطه مشخص شد که اینگونه مورد سوال قرار دادن شهردار فاقد وجاهت قانونی است.

اما نحوه طرح سوال از شهردار چگونه است؟

در ماده ۸۳ از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۷۵ هیات وزیران در خصوص سوال از شهردار آمده است:

چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رییس‌ شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سئوال مطرح می‌شود که در این‌صورت رییس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده‌ شورا و پاسخ به سئوال می‌باشد.

‌چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که‌حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. از سوی دیگر بند ۹ ماده ۶ آیین نامه داخلی شورای اسلامی در خصوص وظایف رئیس شورا به شرح زیر است :

 - ابلاغ کتبی موارد اعتراض و ایراد اعضا که به صورت روشن به رئیس شورا تقدیم شده

این در حالی است که ریاست شورا در صفحه شخصی خود صراحتاً عنوان کرده که به شهردار شفاها تذکر داده است، نه کتبی‌. که نشان از عدم اطلاع ایشان از این موضوع دارد

موضوع دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد عدم ارائه سوالات به صورت کتبی و از شیوهای مطرح شده در قانون است به شهرداری است و عدم استفاده از شیوه‌های قانونی که مطمئناً به پاسخ نخواهد رسید صرفا برای ایجاد حاشیه سازی است.

لازم به ذکر است که در خصوص موارد سوال از شهردار جوابیه توسط شهرداری منتشر شده و در آن صراحت بیان شده است که تا کنون هیچ سوالی به صورت کتبی به شهرداری نرسیده است و در صورت ارسال چنین نامه ای شهرداری آمادگی کامل جهت پاسخگویی به سوالات را در صحن شورا دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ رئیس شورای شهر چهاردانگه با اشاره به بلاتکیلفی این شهر و نداشتنِ شهردار گفت: شورای شهر چهاردانگه پس از قطعی شدنِ حکم قضاییِ شهرداِر قبلی، برای انتخاب شهردار جدید، اقدام خواهد کرد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟