Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهادکشاورزی کلاله گفت: طبق قانون ممنوعیت کشت شالی در استان گلستان(طبق قانون فقط دو استان مازندران و گیلان حق کشت شالی را دارند)، از سال 1400 کشت شالی در گلستان ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، طبق عرف موجود در جامعه کشاورزی، مالکان زمین های کشاورزی حاشیه رودخانه برای استفاده از آب این منبع الهی، دارای حقی هستند که به حق نسق معروف است که این کشاورزان از قدیم حق استفاده از آب رودخانه را داشته اند و به همین خاطر هم می توانند از آب رودخانه استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این حق برای کشاروزان شرق گلستان و حتی استان گلستان برای کشت شالی به حساب نمی آید.

علی علیزاده مدیریت جهاد کشاورزی کلاله در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طبق گفته مسئولین استانی، در شهرستان کلاله، حق نسق نداریم.

وی افزود: طبق قانون ممنوعیت کشت شالی در استان گلستان(طبق قانون فقط دو استان مازندران و گیلان حق کشت شالی را دارند)، از سال 1400 دیگر در استان گلستان نباید شالی کشت شود.

علیزاده گفت: البته این ممنوعیت برای کشت شالی به شکل خشکه کاری نیست.

انتهای پیام/



 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

بارش های سیل آسای اخیر به زمین های حاصلخیز کشاورزی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان خسارت زد. به گفته شهروند خبرنگار ما یکی از دلایل این خسارات نامساعد بودن بستر رودخانه نرماب است که هر ساله به خاطر لایروبی نشدن برای کشاورزان در حوزه کشت گندم، چغندر، نخود فرنگی و دیگر محصولات مشکل ساز شده است.

 شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: جمال سرحدی - گلستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان