Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاربران عراقی از افراد عادی گرفته تا شخصیت های سیاسی و نخبه ها و فرهیختگان این کشور از تظاهرات دیروز جمعه به عنوان روز همه پرسی برای اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق یاد کرده اند.

«فالح الخزعلی» نماینده پارلمان از استان بصره در توئیتی نوشته است که پارلمان، دولت و ملت عراق موضع آشکار خود را در مخالفت با حضور نظامی امریکا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد که تظاهرات میلیونی دیروز نوعی همه پرسی عمومی در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی بوده و بعد از این جایی برای آمریکایی ها در سرزمین عراق نیست.

«نعیم العبودی» دیگر نماینده پارلمان نیز توئیتی نوشته است که تظاهرات میلیونی دیروز جمعه نقشه بزرگی را که برای عراق طراحی شده بود، با شکست مواجه کرد.

وی به این نقشه طراحی شده برای عراق اشاره نکرده اما در توئیتی دیگر افزود که روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن ماه ۹۸) یک روز تاریخی در عراق است و پیام هایی که این تظاهرات داشته نشان داد که ملت عراق در بزنگاه های سرنوشت ساز و تاریخی، حضور فعال دارند.

برخی از نخبگان فرهنگی عراق نیز با اشاره به تظاهرات دیروز و تصاویر شهدای مقاومت سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جای جای محل تظاهرات نوشته اند که تقاص خون شهیدان مقاومت از آمریکا سخت تر خواهد بود.

«عباس شمس الدین» چهره فرهیخته و تاریخ شناس عراقی در توئیتی جالب توجه با اشاره به ارتباط تظاهرات دیروز با خون به ناحق ریخته شده شهدای مقاومت نوشت: شهید قاسم سلیمانی خطرناک تر از ژنرال قاسم سلیمانی زنده برای آمریکا شده است.

«احمد الذواق» کاربر معروف عراقی نیز ابراز تعجب کرده است که چرا برخی علیه تظاهرات میلیونی مردم عراق در دفاع از حاکمیت ملی و اخراج نظامیان آمریکایی موضع منفی می گیرند.

وی این سوال را مطرح کرده است که آیا تظاهرات دیروز جمعه علیه حضور نظامی آمریکا و بیگانگان با مطالبات اعتراض کنندگان در میدان تحریر تعارض دارد چرا برخی رضایت آمریکا را به قیمت از دست دادن حاکمیت ملی می خرند؟

برخی کاربران با اشاره به تکاپوی شدید امریکا در طول یک هفته گذشته برای تحت الشعاع قرار دادن تظاهرات میلیونی دیروز جمعه نوشته اند، تظاهرات میلیونی مردم عراق، صدای عوامل تخریب گر آمریکا موسوم به باندهای جوکر را در نطفه خفه کرد.

برخی از کاربران عراقی، توئیت های التماس شماری از همراهان با عوامل تخریب را در عراق منتشر کرده که در آن از مردم خواسته اند که میدان تحریر را خالی نکرده و همچنان در این مکان باقی بمانند.

«فلاح مشعل» روزنامه نگار عراقی و مدافع اعتراضات خیابانی در این کشور تظاهرات میلیونی دیروز جمعه را به مفهوم پایان اعتراضات خیابانی در عراق دانسته است.

برخی از آنهایی که به عنوان بوق های سفارتخانه آمریکا در عراق خوانده می شوند، کوشیده اند که از میلیونی بودن تظاهرات دیروز کاسته و آن را اندک بخوانند.

با وجود اینها، کاربران عراقی به طرز گسترده ای امروز ویدئوها و عکس های هوایی از جمعیت میلیونی دیروز منتشر کرده تا نشان دهند که در تظاهرات دیروز اقشار مختلف ملت عراق حضور داشته اند و جمعیت از مرز میلیون نفر عبور کرده است.

«نجاح محمد علی» کارشناس معروف عراقی نیز با انتشار ویدئویی هوایی از تظاهرات دیروز نوشت :  «خطاب به آنها که تظاهرات میلیونی دیروز را می خواهند کم جلو دهند.»

در همین راستا نیز برخی کاربران عراقی، بازگشایی پل «الاحرار» و برخی از میادین و خیابان های نزدیک میدان تحریر که در طول ماه های گذشته به دلیل عوامل تخریبگر بسته مانده بود را از دستاوردهای تظاهرات میلیونی دیروز جمعه خوانده اند.

این عده معتقدند که تظاهرات وسیع مردم عراق ضد آمریکا، عوامل تخریبگر آمریکا در عراق را ترسانده و همه آنها را به عقب نشینی واداشته امری که باعث آرامش عمومی در بغداد شده است.   

انتظار می رود که واکنش ها و همراهی ها با تظاهرات دیروز جمعه در شبکه های اجتماعی و رسانه ها همچنان ادامه یابد به ویژه اینکه این حادثه امروز در صدر اخبار و گزارش های روزنامه های عراق قرار گرفته است.

برچسب‌ها امريكا ابو مهدي المهندس عراق پروندهٔ خبری آمریکا دربرابر الحشدالشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امريكا ابو مهدي المهندس عراق امريكا ابو مهدي المهندس عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس, دانشجویان و استادان دانشگاه کلمبیا در نیویورک با در دست داشتن پارچه نوشته و سر دادن شعار، اقدام پلیس آمریکا را در مقابله خشونت بار با دانشجویان و بازداشت شمار زیادی از آنها محکوم کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان حامی فلسطین و مخالف جنگ در غزه در دانشگاه‌های جرج واشنگتن و تولین آمریکا هم تجمع و تحصن کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

پلیس آمریکا، چادر‌های دانشجویان را برچید و آنها را به زور از محوطه دانشگاه تولین بیرون راند و حدود ۲۰ دانشجو را هم بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در دو هفته گذشته، خشم دانشجویان آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیشتر شده و تجمعات و اعتراضات در آمریکا، گسترش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد