Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@05:12:13 GMT

روایت وزیر دفاع از کمک به خودرو سازی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۵۶۹۷

روایت وزیر دفاع از کمک به خودرو سازی

وزیر دفاع گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد نیاز خودروسازان به‌طور کامل عملیاتی شده به طوریکه در نتیجه این همکاری دوستان ما در ایران خودرو و سایپا اعلام کردند همه خودروهای نیمه‌کاره از پارکینگ‌ها ترخیص شد.

به گزارش مشرق، امیر حاتمی در گفتگویی درباره روند همکاری نیروهای مسلح با خودروسازان، با بیان اینکه خودروسازی صنعتی عظیم و دارای شبکه‌ای گسترده است، گفت: بعد از اینکه شرکای خارجی خودروسازان داخلی از تعهدات خود سرباز زده و اقدام به قطع همکاری کردند، ما اعلام کردیم آماده تامین نیاز آنها هستیم و خودروسازان می‌توانند در حوزه‌هایی که خارجی‌ها از صنعت خودروسازی خارج شده و دست آنها را خالی گذاشتند، روی صنعت دفاعی حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: امیر حاتمی:قوی شدن را یک تکلیف شرعی می دانیم

وی با بیان اینکه خودروسازان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به خارجی ها وابسته بودند، ادامه داد: بعد از اعلام آمادگی از سوی نیروهای مسلح، خودروسازان به صنایع دفاع مراجعاتی داشتند که در پی آن اقلام مورد نیاز آنها شناسایی شد و امروز در حال انجام اقداماتی هستیم تا به مرحله تولید برسیم.

امیر حاتمی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه حدود ۱۰درصد از نیاز خودروسازان تامین شده و بقیه موارد نیز در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیاز خودروسازان به‌طور کامل عملیاتی شده به طوریکه در نتیجه این همکاری دوستان ما در ایران خودرو و سایپا اعلام کردند همه خودروهای نیمه‌کاره از پارکینک‌ها ترخیص شد؛ این اقدام در نتیجه اتکا به توان درون بود که بخشی از آن بر عهده صنایع دفاع گذاشته شده بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا وزیر دفاع خودرو صنایع دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد