Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در نمایشگاه بنیاد ملی خانواده مورد استقبال مردم، مسئولین و نهادهای مرتبط با حوزه خانواده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان: دومین «کنگره ملی خانواده در حوزه فعالیت‌های اجتماعی» به همت بنیاد ملی خانواده کار خود را از اول بهمن در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کلیه نهادهای فعال در حوزه خانواده از سراسر کشور، در این کنگره گردهم آمده‌اند تا تجربیات و دستاوردهای خود را در قالب برگزاری پنل های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و پخش فیلم ارائه داده و ضمن تبادل نظر و تعامل با یکدیگر از دستاوردها و اقدامات سایر نهادهای فعال در این حوزه بهره مند شوند.

 

در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاهی از فعالیت‌های نهادهای فعال در حوزه خانواده نیز برگزار شده و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از حاضران در این نمایشگاه است که به عنوان یکی از نهادهای فعال در این عرصه با ارائه «طرح ملی سفیران اجتماعی» در این نمایشگاه شرکت کرده است.

 

«طرح ملی سفیران اجتماعی» طرحی است که ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت کشور و به صورت پایلوت (آزمایشی) در چهار شهرستان منتخب اجرا می شود.

 

در این طرح نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال به عنوان سفیران اجتماعی، در رابطه با آسیب‌های اجتماعی که خانواده‌ها با آن درگیر هستند آموزش می بینند.

 

از جمله اقدامات انجام شده در این طرح می توان به آماده سازی درسنامه های تخصصی برای مربیان طرح، تولید ۱۹ انیمیشن ویژه در این حوزه، تهیه کتابهای کمک آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای مربیان اشاره کرد.

 

کلیات طرح سفیران اجتماعی، گزارشی از مراحل اجرایی طرح، اقدامات انجام شده در شهرستانهای مختلف و همچنین دستاوردهای این طرح در نمایشگاه بنیاد ملی خانواده برای عموم ارائه شده است.

 

بنابر این گزارش غرفه ستاد هماهنگی کانون های مساجد در این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی مسئولان، مردم و نهادهای مرتبط مواجه شده و توانسته است ضمن تعامل و تبادل دستاوردها با سایر نهادهای فعال در حوزه خانواده در جریان برنامه ها و اقدامات آنها نیز قرار گرفته و از دستاوردهای و نظرات علمی و پژوهشی آنها بهره مند شود.

 

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روال برنامه های کنگره از روز نخست به این صورت است که صبح ها به برگزاری پنل های تخصصی اختصاص یافته و بعد از ظهرها کارگاه‌های آموزشی و عمومی برگزار می‌شود.

 

آیین اختتامیه دومین کنگره ملی خانواده بعداز ظهر امروز برگزار می شود.

 

گفتنی است این اولین و بزرگترین نمایشگاهی است که به صورت اختصاصی در بحث خانواده و با این وسعت در کشور برگزار شده است.

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مسجد فهما رویداد ملی فهما خطبه نماز جمعه سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)

عصر ایران ــ نهادهای فرهنگی و مذهبی کشور امسال بیشتر از 7 هزار میلیارد تومان بودجه می‌گیرند. در این لیست نام نهادهایی هست که احتمالا مردم کمتر آنها را می‌شناسند. حدود 16 هزار میلیارد تومان از این رقم به حوزه‌عهای علمیه می‌رسد.

گزارش را این‌جا ببینید

هزار و 227 میلیارد تومان هم برای کمک به معیشت روحانیون در نظر گرفته شده است. اثرات عملکرد بسیاری از این نهادها در زندگی مردم دیده نمی‌شود. برای مثال اثرات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی میان مردم به طور دقیق مشخص نیست. بودجه صدا و سیما هم بیشتر از 22 هزار میلیارد تومان است اما در این سال‌ها مخاطبانش را از دست داده. این ارقام در حالی به این نهادها تخصیص داده شده که بسیاری از آثار میراث فرهنگی کشور به دلیل نبود بودجه برای مرمت به حال خود رها شده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟