Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن قاضی عسگر روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اقدام استان در جمع خبرنگاران با بیان‌اینکه مخالف واردات نیستیم اما مدیریت، تنظیم و کنترل واردات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: کاهش واردات و افزایش تولید داخل، به توسعه و گسترش اشتغال کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: نباید همه چیز در داخل کشور تولید شود اما هر آنچه که می‌توانیم را باید در داخل تولید و ارز مورد نیاز را از طریق صادرات وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان افزود: مشکلات اصلی استان بویژه در حوزه‌های دارای وابستگی بیشتر در حال احصاء است و صنعت نساجی یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین وابستگی را بواسطه سیاست‌های اقتصادی اشتباه گذشته دارد.

قاضی عسگر ادامه داد: واردات مواد اولیه در سال‌های گذشته نسبت به تولید و ساخت، مقرون به صرفه بود اما در شرایط کنونی، واردات برای اقتصاد کشور مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه میز نساجی از سال‌های گذشته به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: با هماهنگی انجمن نساجی کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و احداث شهرک پوشاک بعنوان یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه در حال انجام است که مسوولیت آن به انجمن صنفی کارفرمایان نساجی واگذار شده است.

معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به نساجی را بعنوان یکی از اولویت‌های کاری خود در استان قرار داده‌ایم و امیدواریم در آینده بتوانیم از صفر تا صد نساجی را در استان انجام دهیم.

وی اظهار اطمینان کرد که با حمایت‌ مجموعه استان می توان به اهداف مورد نظر و خودکفایی در این زمینه دست پیدا کرد هرچند این کار بزودی انجام‌پذیر نیست و باید برای آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

قاضی عسگر اظهار داشت: فعالیت‌ خوبی در سال‌های گذشته در زمینه شیلات در استان انجام شده که احداث استخرهای پرورش ماهی در فریدونشهر و سمیرم از مهمترین آنهاست.

وی افزود: تخم چشم‌زده ماهی را باید در کشور و استان تولید کنیم و امروز دانش فنی تولید اینگونه محصولات کشاورزی در اصفهان وجود دارد و در صورتی که جلوی اختصاص ارز یارانه‌ای گرفته و مسائل اقتصادی این موضوع حل شود خیلی زود و تا سه سال آینده می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: استفاده از نخبگان و متخصصان نه‌تنها در شرایط تحریم بلکه در شرایط عادی هم باید مورد توجه مسوولان قرار داشته باشد.

به گفته وی، در شرایط کنونی اهمیت استفاده از نخبگان برای پیشرفت و توسعه کشور صد چندان شده است.

وی ادامه داد: نخبگان مرتبط با نیازهای استان باید در همه حوزه‌ها شناسایی شوند و از نظرات آنها استفاده شود.

قاضی عسگر گفت: مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، برطرف درغیراین صورت باید در گروه کاری و با حضور دستگاه‌های نظارتی و مسوولان مربوطه مشکلات برطرف شود.

  

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال دلار صنعت محصولات کشاورزی واردات قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

وی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

کد خبر 5999175 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی