Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابراهیمی، با اشاره به راهپیمایی بزرگ مردم عراق علیه آمریکا و برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور گفت: روز جمعه شاهد این بودیم که جمعیت میلیونی مردم عراق در خیابان‌ها و میادین بغداد اعلام کردند که سازش ناپذیر هستند و به باقی ماندن اشغالگری در خاک میهن خود رضایت نمی دهند.

راهپیمایی بغداد؛ حضور شیعه و سنی در کنارهم

نماینده مردم شازند درمجلس افزود: تظاهرات میلیونی مردم عراق نشان داد که گروه‌های مقاومت در عراق از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار هستند، علی رغم نظر برخی رسانه ها و شخصیت ها که می گفتند در تظاهرات عراق صرفا از شیعیان هستند، اما تظاهرکنندگان از جمعیت شیعه و اهل سنت بودند و این نشان از اتحاد میلیونی مردم عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تظاهرات مردم عراق دومین سیلی به آمریکا بود، مطرح کرد: پس از سیلی جمهوری اسلامی به آمریکا با حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا "عین الاسد"، تظاهرات میلیونی مردم عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی سیلی دومی بود که در این مدت به آمریکایی ها زده شد.

ابراهیمی با بیان اینکه راهپیمایی مردم عراق یک رفراندوم بود، مطرح کرد: آمریکایی‌ها باید منطقه را ترک کنند، ذکاوت شهید حاج سپهبد حاج قاسم سلیمانی مانع از به سر منزل رسیدن اهداف شوم آمریکا و استکبارجهانی شد و شهادت این دو سردار مقاومت باعث خروش مردم منطقه مخصوصا مردم متدین عراق شد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: آمریکا به دنبال تغییر جغرافیایی منطقه بود؛ نیروهای نظامی آمریکا دراین کشور نه تنها کمکی به امنیت عراق نکرده‌اند، بلکه حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت این کشور را نیز نشانه گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

اتحاد کشورهای اسلامی سبب خارج شدن آمریکا از منطقه می‌شود
نقش حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام باعث انزجار از آمریکایی‌ها شد

تظاهرات مردم عراق نقطه شروعی برای کشورهای منطقه علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اقدامات آمریکایی‌ها علیه حشد الشعبی و علیه رهبران مقاومت ازجمله به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی انسجام ملت عراق را تقویت کرد، خاطرنشان کرد: یکپارچگی مردم عراق در این تظاهرات نشان داد که یک وحدت برای حفظ استقلال این کشور وجود دارد و این موضوع می‌تواند نقطه شروعی در کل کشورهای منطقه علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مردم عراق با حضور میلیونی خود اعلام کردند که نمی‌خواهند زیر باز ذلت بروند، تصریح کرد: مصوبه پارلمان عراق و تظاهرات گسترده مردم بیانگر اراده ملت عراق در مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی است.مردم عراق نیز می‌خواهند مانند ایران با عزت و قدرت باشند و دیگر نمی‌خواهند ذلت را تحمل کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله تظاهرات کنندگان به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم در حاشیه تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، ساختمانی دولتی را محاصره کردند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در آن حضور داشت.

تظاهرات کنندگان سد راه خودروی بن گویر شده و علیه او شعار داده و خواستار استعفای فوری او شدند.

به گزارش الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس قادر به کنترل آنان نیست.

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

منابع عبری گزارش دادند پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی