Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به نیازمندان پرداخت شده، گفت: آنچه امروز مشکلات مددجویان کمیته را دوچندان کرده هزینه‌های سرسام‌آور تجهیزات پزشکی، رهن و اجاره مسکن است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

محمدبذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، در حاشیه برگزاری ملاقات عمومی با مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد استان فارس اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در کمیته امداد ایجاد یک ارتباط مناسب و منطقی برای برطرف کردن مشکل خانواده‌های عزیز تحت حمایت است و به همین خاطر نیز شنبه هر هفته برای دسترسی بهتر بنده و همکاران در درب ورودی کمیته امداد میز ملاقات را دایر کرده و در خدمت آنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام شروط اصلی کمیته امداد برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان100 سوییت به عنوان اقامتگاه همراهان بیمار در شیراز ساخته می‌شوداعلام شروط اصلی کمیته امداد برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان

وی با بیان اینکه هر شنبه حداقل به طور میانگین 250 نفر مراجعه‌کننده به کمیته امداد داریم، بیان کرد:متاسفانه به دلیل افزایش فوق‌العاده هزینه‌های درمانی بیشترین نوع درخواست نیازمندان در این زمینه است.

بذرافشان گفت: خرید، اجاره رهن مسکن به همراه مسائل معیشتی خانواده‌ها نیز از دیگر موضوع‌هایی است که مراجعه‌کنندگان پیگیر آن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس بیان کرد: علاوه بر مددجویان، افراد نیازمند غیرمددجو نیز به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و براساس نیازمندی‌هایی که دارند مددکاران در کوتاه‌ترین زمان، مشکلات آنان را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط، نسبت به حمایت آن خانواده‌ها اقدام می‌شود.

بذرافشان گفت: تا به امروز تنها در حوزه وام‌کارگشایی، حدود 50 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشتیم که با این روش مشکلات بسیاری از این مراجعه‌کنندگان در قالب پرداخت وام کارگشایی برطرف شده است.

وی گفت: در حال حاضر تعامل خوبی بین نهادهای مختلف داریم و درخواست ما این است این نهادها و دستگاه‌های اداری که شامل بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، اداره اوقاف و امورخیریه هستند همانند گذشته با همت تمام و به صورت ویژه‌تر دانشگاه علوم پزشکی، ما را همراهی کنند تا نسبت به رفع مشکل نیازمندان قدم برداریم.

بذرافشان بیان کرد: در موضوع ملاقات‌های مردمی و میزخدمت تنها به روزهای شنبه اکتفا نمی‌کنیم و در صورتی که در طول هفته در شیراز باشم درب اتاق ما به سمت مددجویان و نیازمندان باز است و حتی در سفرهای شهرستانی هم میزخدمت دایر کرده و برای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کنیم تا بتوان گره‌ای از کارآنان را برطرف کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: با وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، میزان نیازهای مردم و مشکلات آنان بیشتر شده و مسائل درمانی به شدت به خانواده‌ها آسیب وارد کرده که نیاز است در این زمینه چاره اندیشی  شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های سرسام‌آور برخی تجهیزات پزشکی خانواده‌های تحت پوشش را با مشکل مواجه کرده و در مسائل درمانی و پزشکی نیازمند حمایت هستند که از مسئولان و خیران درخواست همراهی را داریم.

بذرافشان با بیان اینکه مشکل دیگری که از اواخر سال گذشته و به ویژه امسال شاهد بروز آن بودیم افزایش بی‌رویه اجاره و رهن مسکن است، افزود: این موضوع خانواده‌های تحت پوشش و افراد نیازمند را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و ما نیز در حد امکان از ظرفیت خیرین، صندوق امداد ولایت، حوزه زکات و صدقات در این زمینه کمک می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس بیان کرد: تسهیلاتی که کمیته به نیازمندان در قالب مسکن و رهن اعطا می‌شود  20 میلیون تومان است و در کنار آن از کمک‌های موردی و بلاعوض نیز استفاده می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، از نیمه اسفند سال 94 که محمدبدزافشان به عنوان یکی از مدیران جوان و موفق، مسئولیت کمیته امداد استان فارس را عهده‌دار شده شنبه‌های هر هفته میز و اتاق خود که در طبقه پنجم است را رها کرده و  در محل درب ورودی این اداره به بررسی مسائل و مشکلات مراجعه‌کنندگان می‌پردازند.

 این مدیرکل جهادی معقتد است، برخی از این مراجعه‌کنندگان ناتوان و یا دچار معلولیت هستند و به نوعی شاید شرایط آمدن در طبقه پنجم برایشان فراهم نباشد و بنابراین ما به سمت مردم می‌آئیم تا به آنان خدمت کنیم.

براساس این گزارش، برنامه مدیرکل کمیته امداد استان فارس در راستای پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان و تکریم ارباب رجوع، یک کار ارزشمند در راستای خدمت به مردم است که کمتر شاهد اجرای چنین برنامه‌هایی در دستگاه‌های اجرایی هستیم.  امیدواریم این مهم که مورد رضایت مردم است، در تمام دستگاه‌ها و نهادهای اداری نیز اجرایی شود و مدیرانی که دسترسی به آنان سخت است و همواره مسئول دفترشان می‌گویند آقای مدیر در جلسه است به خود آیند و جلسه‌هایی که گاهی هیچ منفعت اجتماعی در آن نیست را بر کار مردم ترجیح ندهند.

انتهای پیام/423/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند