Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امرخیریه استان اردبیل گفت: انتخابات اصل مهم در ساختار سیاسی و بزرگترین نماد مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است و بر این اساس توجه به آموزه های دینی، اخلاق مداری و دوری از تخریب حائز اهمیت است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل ، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بر اساس اصل ششم قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران؛ امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظیر این ها، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این اصل، در جمهوری اسلامی ایران، اداره حکومت و قانونگذاری در چارچوب اصول قانون اساسی با اداره و نظر ملت تعیین می شود و برگزاری انتخابات، در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم است.

امام جمعه موقت بوشهر:حضور حداکثری مردم در انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را بیمه می‌کندریاست هیئت عالی انتخابات ترکیه تغییر کردامام جمعه اردبیل: انتخابات ظرفیت بزرگی برای ملت ایران و دشمنان است

آنچه که در گرماگرم رقابت‌های انتخاباتی میان کاندیداها و هواداران آنان مهم است، اینکه با رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب یکدیگر، انتخابات سالمی را رقم بزنند و برای حضور حداکثری مردم به منظور بیمه شدن نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمن، تلاش کنند. همه باید به این مهم توجه داشته باشند که با دوری از تخریب رقبا و با اعلام برنامه ها و شناساندن خود، به مردم در انتخاب نامزد اصلح کمک کنند.

حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ حرمت ها در جریان رقابت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: همه، فرزندان انقلاب اسلامی هستند و تسلیم رأی مردم خواهیم بود و در جریان رقابت ها، باید حرمت ها حفظ شود.

وی با تاکید بر اهتمام به سیره امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: حضرت علی در پی منصب نبود، مبادا که کاندیدایی برای کسب منصب مجلس شورای اسلامی، فضایل اخلاقی و انسانی را زیر پا بگذارد و آبروی دیگران را بریزد.

حفظ آبرو و شخصیت دیگران و سعی در پرداختن به عیوب خود و رفع آن، عیب و چشم پوشی از آنچه سودی برای دنیا و آخرت ندارد؛ از بهترین کارهاست که توسط بزرگان دین بسیار سفارش شده، به طوری که حفظ حرمت و آبروی مومن بارها در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته که امام صادق(ع) می‌فرمایند: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است، به گونه ای که مال مومن را دارای حریمی چون خودش در نظر گرفته‌اند اسلام آبروی مسلمان را بسیار ارزشمند می‌داند و ریختن آن را بسیار خطرناک و گناهی بزرگ شمرده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: رعایت مسایل اخلاقی، یکی از سخت ترین مراحل انتخابات توسط نامزدها در تبلیغات است.

وی گفت: اخلاق مداری و توجه به آن یکی از مهمترین شاخصه ها در انتخابات به شمار می رود که در نظام جمهوری اسلامی، موضوع رعایت اخلاق دینی در انتخابات بسیار مهم است.

ستوده با تاکید بر رعایت موارد اخلاقی و اصول دینی توسط نامزدها و طرفدارانشان در جریان رقابت های انتخاباتی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام دینی است بنابراین ما بایستی در این نظام دینی شاخصه هایی را رعایت کنیم.

ستوده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: معظم له نیز می‌فرمایند رعایت تقوی، اخلاق و ادب اسلامی در گفت و گو ، مناظره ها و مباحثات از مسایل مهم و قابل توجه انتخابات است.

وی اظهار کرد: بداخلاقی های انتخاباتی به کل جامعه و مسیر انتخابات آسیب می رساند، بنابراین ضروری است تا همه از این بداخلاقی ها دوری کنند.

وی با بیان این که بداخلاقی‌های انتخاباتی مصادیق فراوانی دارد اما البته به معنی این نیست که همه به این مصادیق دست می زنند، تصریح کرد: تهمت زدن از طریق رواج شایعات، دروغ، افترا، تخریب رقیب، بزرگ نمایی مشکلات، وعده ها و شعارهای دست نیافتنی و اسراف در هزینه های تبلیغات از جمله مصادیق بداخلاقی های انتخاباتی است.

ستوده با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید وعده های بلند پروازانه و دروغینی که نمی‌توانند به آن عمل کنند، بدهند، اظهار کرد: ورود نکردن در زندگی و حریم خصوصی رقبا از جمله دیگر مواردی است که بایستی در تبلیغات انتخاباتی مورد توجه نامزدها قرار گیرد.

انتهای پیام/132/ ع

R41374/P/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد‌های عجیب در انتخابات هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، کتری"، " لیوان"، "دمپایی"، جارو، " فیل"، " دسته گل"، کتاب، "عینک"، " دوچرخه" و هزاران نماد دیگر این روز‌ها در تبلیغات نامزد‌ها و احزاب در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر‌های مختلف هند دیده می‌شود.
در هند طبق قانون هر حزب و نامزدی باید در انتخابات ملی، ایالتی و محلی باید یک نشان تصویری داشته باشد.
تاریخچه اجبار داشتن نماد به سال‌های اول استقلال هند برمی‌گردد، زمانی که کمتر از ۲۰ درصد مردم هند با سواد بودند و رای دهندگان باید نامزد‌های منتخب خود را از روی نماد‌ها و نشان‌های تصویری انتخاب می‌کردند نه نام هایشان.
در زمان کنونی نیز که گفته می‌شود بیش از سه چهارم هندیان باسواد تلقی می‌شوند، اما همچنان این نشانه‌های تصویری حرف اول را در هنگام انتخابات می‌زنند.
از اولین انتخابات در سال ۱۹۵۱ میلادی زمانی که دست‌کم ۵۳ حزب برای حدود ۴۵۰۰ صندلی مجلس ملی و مجالس ایالتی با هم رقابت کردند کمیسیون انتخابات نماد‌هایی را به احزاب اختصاص داد و هر نامزدی می‌توانست با این نماد در انتخابات شرکت کند.
فرمان نماد‌های انتخاباتی در سال ۱۹۶۸ میلادی به همه احزاب در سطح ملی، ایالتی، محلی و همچنین نامزد‌های مستقل داده شد.
اولین نماد انتخاباتی در هند متعلق به کنگره بود حزبی که در مبارزات آزادی بخش و جنبش استقلال طلبی هند نقش فراوانی داشت.
نخستین نماد انتخاباتی حزب کنگره "یک جفت گاو نر" بود. پس از انفکاک در آن، نماد حزب به "گاوی که به گوساله خود شیر می‌دهد" تغییر کرد.
از سال ۱۹۷۹ "دست " نماد حزب کنگره شد.
حزب حاکم بی جی پی در سال ۱۹۸۰ تشکیل شد. این حزب نماد انتخاباتی خود را "نیلوفرآبی" برگزید. بنیانگذاران آن اعلام کردند تاریکی جای خود را به نور خورشید خواهد داد و نیلوفر آبی شکوفا می‌شود.
حزب عام آدمی یا عامه مردم که سال ۲۰۱۱ در دهلی تشکیل شد نماد خود را "جارو" انتخاب کرد.
حزب ملی مردم هند "کتاب" را بعنوان نماد خود انتخاب کرد. در هنگام برپایی جشن انتخاب این نماد اعلام شد که تنها سواد و تحصیل می‌تواند اقشار ضعیف را توانمند کند
هدف از این انتخاب اعتراض به فساد و نشان دهنده امید حزب برای پاک کردن کثیفی‌ها و فساد‌های نفوذ یافته در دولت و مجلس بود.
"
نماد‌ها و نشانه‌های تصویری، ساختار، عملکرد‌ها و اهداف سیاسی احزاب و افراد را ساده و خلاصه بیان می‌کنند.
نماد‌ها باید آشنا و به راحتی قابل تشخیص باشند و هیچ پیوند مذهبی یا احساسی با اعتقادات مردم مانند گاو، معبد، پرچم ملی، چرخ نخ ریسی و ... نداشته باشد.
نماد‌های انتخاباتی هند پیام‌های بی صدایی هستند که نقش بزرگی در هنگام انتخابات در هند ایفا می‌کنند.
این صحنه ها، ارتباطات تصویری بشر در ماقبل اختراع الفبا را به یاد می‌آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
کیشو دیو: نامزد مستقل انتخابات مجلس هند

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند