Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@22:08:29 GMT

الجزایر، بهترین مقصد گردشگری دهه 2020 جهان شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۳۶۷

پایگاه خبری-تحلیل انگلیسی «میدل ایست آی» روز شنبه با استناد به بررسی تیم های کارشناسی گردشگری این سازمان بین المللی و چند سازمان بین المللی دیگر از جمله "انجمن بین المللی گردشگری با کوله پشتی انگلیس" مستقر در لندن (بی بی اس) گزارش داد که براساس تجارب سفر گردشگران ماجراجویانه جهان این گروه خاص از کوله پشت گردان، از کشور آفریقایی الجزایر در شمال این قاره به عنوان بهترین مقصد سفر خود در یک دهه آینده یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تجارب حاکی است که کویرهای فراخ با مناظر کلاس جهانی، مردم مهمانواز، سواحل طولانی دریای مدیترانه، خرابه های تاریخی به جا مانده از تمدن عربی، اسلامی، بیزانسی و رومی در این کشور آفریقایی به همراه نزدیکی به کشورهای اروپایی موجب شده است که کمتر گردشگری به راحتی بتوانند از این مقصد چشم پوشی کند و لذا این کشور در راس مقصدهای این نوع گردشگری امسال (2020 ) برای یک دهه آینده است.

 

این تیم کارشناسان که هر سال برای ارتقای پایدار سفرهای ماجراجویانه در جهان فعالیت می کنند در سال 2018 نیز از کشور پاکستان به عنوان بهترین کشور گردشگری ماجراجویانه نام برده و در عین حال از سامانه گردشگری «داناکیل» اتیوپی نیز به عنان بهترین مقصد گردشگری سال 2018 جهان یاد کرده بودند.

 

«سیاره تنها» و «بی بی اس» در تحقیقاتی که ماه گذشته انجام داده و گزارش آن را نیز منتشر کردند، بعد از نام الجزایر، از عربستان سعودی به عنوان دومین مقصد، پاکستان سومین، ایران چهارمین مقصد، قزاقستان پنجمین، ازبکستان ششمین، بوسنی و هرزگوین هفتمین، روسیه هشتمین، اتیوپی نهمین و آذربایجان دهمین کشور از 10 مقصد برتر گردشگری ماجراجویانه در جهان یاد کردند.

 

براساس این گزارش، از آنجایی که 80 درصد از خاک الجزایر را شن های روان صحرا و کویرهای لم یزرع آن فراگرفته، زمینه برای جلب بیشترین گردشگران ماجراجویانه را فراهم کرده است، در کنار آن مسجد های زیبا، بازارها و سواحل مدیترانه ای نیز موجب شده است تا گردشگران،  این کشور را برای سفرهای ماجراجویانه خود انتخاب کنند.

 

منبع: ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • تمجید رایس از ستاره سیتی: در جهان بهترین است!
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • استقلال را به مقصد برسانید
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • رودیگر: ام باپه را در فینال لیگ قهرمانان شکست می‌دهیم؛ بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد