Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@14:01:39 GMT

شاکله نظام بزرگداشت دهه فجر« مسجد محوری» است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۳۸۷

شاکله نظام بزرگداشت دهه فجر« مسجد محوری» است

حجت الاسلام روحی یزدی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شاکله نظام بزرگداشت دهه فجر برمبنای مسجد محوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام روحی یزدی» با حضور در دومین نشست کارگروه کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر که شنبه (5 بهمن) در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برگزار شد گفت: شاکله نظام بزرگداشت دهه فجر برمبنای مسجد محوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اهمیت نقش مساجد در برپایی هرچه بهتر جشن 41 سالگی دهه فجر افزود: هرچه داریم از مسجد است، آنچنان که انقلاب اسلامی نیز نهادی برخاسته از دلِ مساجد است و باید با باور به این جایگاه مقدس نسبت به احیاء باورهای دینی در سطح جامعه تلاش کرد.

 

وی با اعلام این خبر که هرساله مسیرهای راهپیمایی دهه فجر شهر کرج در چهار مسیر تعریف می شد توضیح داد: این مسیرهای راهپیمایی در دهه فجر سال جاری در پنج محور برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام روحی یزدی ادامه داد: متناسب با رویکرد برنامه های بزرگداشت دهه فجر برمبنای مسجد محوری، تمامی پنج مسیر منتهی به مراسم ویژه دهه فجر در روز 22 بهمن از مساجد محوری استان آغاز می شود.

 

وی توضحی داد: اهالی بلوار امام رضا(ع) حسن آباد کرج از مسجد مهدویه کرج، اهال دولت آباد کرج از مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، همچنین اهالی منطقه رجایی شهر از مسجد جامع رجایی شهر و در نهایت مردم شریف حصارک از مسجدجامع حصارک کرج راهپیمایی روز 22 بهمن را آغاز می کنند.

 

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دهه فجر طی سه روز متداوم در مسیرهای معین راهپیمایی روز 22 بهمن توضیح داد: این نمایشگاه به صورت معمول در همان روز 22 بهمن برگزار می شد ولی در سال جاری تصمیم براین شد تا این نمایشگاه در طول سه روز برپا و مستقر باشد.

 

گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در مساجد البرز ویژه دهه فجر

 

حجت الاسلام روحی یزدی با بیان این مطلب که چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف با 22 بهمن است، توضیح داد: گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید مقاومت در شب 22 بهمن در مساجد استان برپا می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد: بنابر هماهنگی صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم در مسجد امام جعفر صادق(ع) کوی کارمندان شمالی کرج در قالب شب شعر انجام می شود.

 

وی در خصوص سخنران روز 22 بهمن در البرز توضیح داد: به احتمال زیاد دکتر رفیعی سخنران مراسم روز پیروزی انقلاب اسلامی در کرج است.

 

ظرفیت فضای مجازی به آن شکل حقیقی و جهت دار دیده شود

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی توضیح داد: ظرفیت فضای مجازی به آن شکل حقیقی و جهت دار دیده شود.

 

حجت الاسلام روحی یزدی تصریح کرد: نورافشانی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در البرز شب 22 بهمن انجام می شود و ساعت راهپیمایی نیز 9 صبح است.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما نماز جمعه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما نظام بزرگداشت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز فعالیت های مسجد محوری مسجد محوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد