Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@06:40:39 GMT

تلاش ترامپ برای لغو توافق لندن و پکن

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۵۸۶

تلاش ترامپ برای لغو توافق لندن و پکن

رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس، درخصوص امضای قرارداد میان لندن و پکن برای استفاده از تجهیزات ارتباطی اینترنت نسل پنجم هشدار داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در تماسی تلفنی درباره تصمیم لندن برای استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی ساخت چین گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد: «این دو رهبر مسائل مهم منطقه‌ای و دوجانبه، نظیر همکاری جهت اطمینان از امنیت شبکه‌های ارتباط از راه دور، را به بحث گذاشتند».

انتظار می‌رود دولت انگلیس تا پایان ماه جاری میلادی (۱۱ بهمن) تصمیم نهایی خود برای به‌ کارگیری تجهیزات نسل پنجم اینترنت از طریق شرکت چینی «هوآوی» را اعلام کند.

از آنجا که آمریکا رقیب تجاری چین محسوب می‌شود تلاش می‌کند با نا امن جلوه دادن سیستم امنیتی شرکت هوآوی، انگلیس را از همکاری با آم منصرف کند.

آمریکایی‌ها مدعی هستند، دولت چین از این شرکت به‌عنوان ابزاری برای جاسوسی از سایر کشورها استفاده می‌کند. اما شرکت هوآوی که بزرگ‌ترین تولید‌کننده تجهیزات ارتباطی در جهان است بارها این ادعاها را رد کرده‌ است.

از سوی دیگر آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است و در همین راستا سال گذشته از دولت کانادا درخواست کرد یکی از مدیران این شرکت را دستگیر و به آمریکا متسرد کند.

علاوه بر انگلیس، کشورهای دیگر اروپایی مانند آلمان نیز رسیدن به توافق با شرکت هوآوی را برای دستیابی به نسل پنجم اینترنت در نظر دارند.

منبع:فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پکن لندن ترامپ اینترنت نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اسب‌ها با زین و لجام که یکی از آنها غرق خون است سراسیمه در خیابان‌های شلوغ اطراف کاخ باکینهام به این سو آن سو می‌دوند و موجب نگرانی مردم از بیم برخورد با آنان شده است.

گفته شده یکی از این اسب‌ها پس از پرتاب سوار خود هنگام تمرین پا به فرار گذاشته اند و چهار اسب دیگر هم رم کردند. گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است.

برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودروها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودروهای دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند.

شماری از نیروهای پلیس به همراه چندین آمبولانس و امدادگر به محل تمرین نظامیان اعزام شده اند.

خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیروهای ارتش و پلیس در تلاشند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند.
هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

کد خبر 847013 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس