Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@19:09:43 GMT

ویروس «کرونا» دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۶۹۱

ویروس «کرونا» دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا  به نقل از آرت‌دیلی، نوشت: تعدادی از فستیوال‌های مختلف جشن سال‌ نو چینی‌ها نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این ویروس کشنده لغو شده‌اند و «شهر ممنوعه» پکن و «دیزنی‌لند» شانگهای نیز موقتا تعطیل شده‌اند. «شهر ممنوعه» پکن سال گذشته میزبان ۱۹میلیون بازدیدکننده بود و همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در تعطیلات سال نو چینی‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مقامات چین  با اشاره به اینکه استادیوم «آشیانه پرنده» - محل برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸- از روز جمعه تعطیل‌شده‌ است،‌ اعلام کردند «مقبره‌های مینگ» نیز از روز شنبه تعطیل ‌خواهند بود. قرار است استادیوم «آشیانه پرنده»‌ در راستای  «‌پیشگیری و کنترل»، تا سی‌ام ژانویه تعطیل باشد. 

 هر ساله حدود ۱۰ میلیون گردشگر از «دیوار بزرگ چین»‌ که یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی در تعطیلات سال نو محسوب می‌شود، بازدید می‌کنند.

همزمان با بسته شدن بخش « Juyongguan» دیوار بزرگ چین، نمایشگاه معبد این مکان دیدنی نیز لغو خواهد شد.

 این اقدامات، آخرین تلاش‌های مقامات برای مهار «کرونا ویروس» جدید است. این ویروس از جهات شباهتش به ویروس بیماری سارس که در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به سرعت شیوع پیدا کرد و جان صدها نفر در پکن و هنک‌گنک‌ را گرفت، موجب نگرانی شده است. 

با اینکه تنها ۲۹ مورد مبتلای قطعی به این ویروس در پکن شناسایی شده است، اما مقامات این شهر رویدادهای بزرگ مربوط به جشن سال نو این هفته را لغو کرده‌اند.

تبعات شیوع این ویروس فقط به چین منتهی نشده است و چندی پیش کره‌شمالی نیز اعلام کرد در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس نوظهور کشنده‌ای که اخیرا در چین شیوع پیدا کرده است،  مرزهای خود را به طور موقت به روی گردشگران خارجی می‌بندد. 

کد خبر 480388 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت

فرزانه کوشا   اظهار کرد: وزش باد شدید امروز در زاهدان موجب شد یک دیوار بر روی تعداد هفت نفر از همشهریان زاهدانی سقوط کند.

وی ادامه داد: این افراد توسط خانواده به بیمارستان منتقل شدند که پس از معاینات و اقدامات درمانی یک نفر فوت، یک نفر ترخیص و پنج نفر در اورژانس بستری شدند.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان گفت: به دنبال فروریختن دیوار به دلیل وزش باد، مریم براهویی ۱۳ ساله بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل و با وجود cpr متاسفانه فوت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت