Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گلستان ؛ در کمتر از یک ماه از تشکیل هیئت های ویژه ، 770 زندانی آزاد شدند و هزار پرونده معوق ، مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان؛ رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه روسا و دادستان های سراسر  استان ،  کاهش پرونده های معوق و کاهش جمعیت کیفری را دو محور راهبردی و اساسی قوه قضاییه خواند و گفت: باید روسا و دادستان ها به صورت ویژه بر این دومحور تمرکز کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی هاشمیان افزود: برای این منظور هیئت های ویژه با حضور قضات پیشکسوت و با تجربه استان تشکیل شده است که در کمتر از یک ماه از آغاز به کار این هیئت ها ، تا کنون 770 زندانی آزاد شده اند و بیش از هزار پرونده معوق،  مختومه شده است .

رئیس کل دادگستری گلستان، همچنین از بازبینی همه پروندههای پیش از  مهر امسال خبر داد و گفت: روسا ، دادستان ها و اعضای هیئت های ویژه موظفند همه پرونده های قبل از مهر امسال را بازبینی و در صورتی که این پرونده ها آماده رای یا  بلاتکلیف مانده باشند اقدامات لازم برای بررسی و تعیین تکلیف آن ها، را انجام دهند.

وی، با تاکید بر تعیین تکلیف همه پرونده های معوق تا عید گفت: برای تمرکز بیشتر قضات بر رسیدگی به پرونده ها ،  تا آخر  سال همه جلسات کاری قضایی باید بعد از ساعت اداری تشکیل شود و روسا و دادستان ها  نیز جز در موارد ضروری  از حضور در  جلسه های بین دستگاهی که آنان را از تمرکز بر رسیدگی به امور مردم دور می کند ، بپرهیزند.

هاشمیان گفت: حضور و اقدامات آیت الله رئیسی نگاه مردم به دستگاه قضایی را تغییر داده و آنان را به دستگاه قضایی امیدوارتر کرده است بنابر این همه باید به تاسی از ایشان و  شهید سپهبد سلیمانی ، در جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم  با کار جهادی به امور مردم رسیدگی کنیم و پاسخگوی مراجعان باشیم.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: اقدامات رئیس قوه قضاییه ، به قضات ما برای برخورد با فساد بیش از پیش جرات داده و  ان شاء الله ما بتوانیم از این فرصت برای خدمت بیشتر به مردم ، تکریم ارباب رجوع و اجرای عدالت بهره ببریم.

هادی هاشمیان به تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای کاهش پروندههای مسن هم اشاره کرد و گفت: اقدامات سازشی اعضای شورا از ورودی پرونده به محاکم کاسته و فرصت بیشتری را برای رسیدگی به پرونده های معوق و سنگین برای قضات ما فراهم کرده است.

هاشمیان ادامه داد: فقط در کمالان یک شعبه شورای حل اختلاف در طول ماه 170 پرونده را بررسی و برای سازش تلاش کردند که ستودنیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، عتباتی افزود: در سه سال گذشته کمک های خیرین به جشن های گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

او افزود: از محل کمک های مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندان های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک های مردمی به ستاد دیه در جشن های گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن گلریزان امسال خیرین درمیاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و 280 میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و 640 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کرده اند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی