Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: حفاظت از منابع آب استان به دلیل ضرورت توجه به نسل‌های آینده ضروری است و نباید اجازه داد این منابع هدر برود. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ قاسم سلیمانی ‌دشتکی عصر امروز در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام اظهار داشت: حفاظت از منابع آب برای نسل‌های آینده ضروری است، رعایت حریم رودخانه‌ها نیز برای پیشگیری از حوادث ناگوار همچون سیل و حوادث غیرمترقبه باید مدنظر مسئولان باشد و از همان ابتدای امر اجازه ندهند کسی به حریم رودخانه تجاوز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آب و جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد تهدید می‌شوداردبیل| جلوی هدررفت منابع آبی باید گرفته شودتسنیم گزارش می دهد؛ برای مدیریت مصرف منابع آب استان قزوین چه کار کنیم؟

وی همچنین خواستار برخورد جدی باکسانی شد که در حفاظت از منابع آب اختلال ایجاد می‌کنند و افزود: باید قبل از انجام تخلفات با نظارت کامل نسبت به جلوگیری از خسارات وارده اقدام شود و دستگاه‌های قضایی و نظارتی در این زمینه باید فعال شوند.

استاندار ایلام یادآور شد: حفاظت از منابع آب استان به دلیل ضرورت توجه به نسل‌های آینده ضروری است و نباید اجازه داد این منابع هدر برود.

سلیمانی‌دشتکی تأکید کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی در استان اجراشده است، باید چاه‌های غیرمجاز در سطح استان برچیده شود و در این راه نظارت دقیق و مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید برای حفاظت از منابع آبی در استان صورت گرفته است که ازجمله این اقدامات؛ آبخیزداری در بیش از 400 هزار مترمکعب در استان تنها در سال جاری و جنگل‌کاری در بیش از 70 هزار هکتار از اراضی استان است.

استاندار ایلام بر ضرورت تداوم طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در مناطق مختلف بالادستی استان تأکید کرد و گفت: اجرای این قبیل طرح‌ها علاوه بر حفظ منابع آب موجب پیشگیری از وقوع سیلاب‌های مخرب در ایام پرباران سال می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی با تأکید بر مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آبی استان افزود: تمام تلاش ما باید حفاظت از منابع آب برای نسل آینده باشد و بر بهره‌برداران نظارت لازم صورت گیرد.

وی تأکید کرد: پروانه حفر چاه‌ها باید بر اساس زمان‌بندی مشخصی صورت گیرد و از حفر چاه‌های غیرمجاز به‌منظور حفظ سفره‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آید.

استاندار ایلام در ادامه با انتقاد از تأخیر برخی مدیران برای حضور در این نشست گفت: بی‌نظمی در خدمت قابل‌قبول نیست، مدیران باید خدمتگزار مردم باشند و به‌موقع در محل کار خود و در جلسات حاضر یابند.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام نیز در این جلسه گفت: دادستان‌ها را موظف کرده‌ایم با حفر چاه‌های غیرمجاز برخورد و پروانه‌های حفر و استفاده از چاه‌ها که مدت‌زمان مشخصی دارد باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد و از بهره‌برداری‌های غیرقانونی جلوگیری به عمل آید.

در این نشست مصوب شد، کشت‌های جایگزین با مصرف آب پایین جایگزین کشت‌های با مصرف بالای آب در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/891/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه مردم، عشایر و همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از حریق در جنگل‌ها پای کار بیایند گفت: بریدن سرشاخه‌های درختان برای تغذیه دام باعث جاگذاری شاخه‌ها در پای درختان می‌شود که امور عشایر باید جلوی آن را بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سعید هژبری روز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با رویکرد فصل گرما و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع و طرح راه‌اندازی قرارگاه سلام (رسا)، گفت: فرمانداران برای مقابله با حریق در جنگل‌های استان به عنوان یکی از مفاخر و سرمایه‌های ارزشمند استان با برنامه‌ریزی مدون تمام ظرفیت‌های شهرستان را به کار گیرند.

معاون استاندار ایلام به دستورالعمل وزارت کشور برای پیشگیری از حریق و لازم بودن اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از حریق برای تمام دستگاههای عضو در این ستاد افزود: همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به تشخیص ستاد مدیریت بحران کشور باید با تمام توان و بدون سهل‌انگاری در مواقع بحرانی پای کار باشند.

هژبری با تاکید بر مکلف بودن شهرداران و دهیاران با تمام ظرفیت‌های ماشین‌آلات برای حفظ طبیعت گفت: همچنین نیروهای مردمی پابه‌پای ستاد مدیریت بحران حافظ سرمایه ارزشمند طبیعت استان باشند.

 وی ادامه داد: طبق ابلاغ هیات وزیران سازمان‌ آتش‌نشانی باید بر اساس محدوده جغرافیایی و به تشخیص ستاد مدیریت بحران در اطفای حریق شرکت کنند.

امور عشایری پای کار حفظ طبیعت بیاید

هژبری در بخش دیگر سخنان خود از عشایر به عنوان یکی از حافظان اصلی طبیعت و عوامل پیشگیری از حریق یاد کرد و گفت: بریدن سرشاخه‌های درختان برای تغذیه دام باعث جاگذاری شاخه‌ها و هیزم خشک در پای درختان می‌شود که امور عشایری با فرهنگ سازی و آگاه‌سازی جلوی این کار را بگیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام به ضرورت حضور ناوگان هوایی برای دسترسی به نقاط صعب العبور در مواقع حریق نیز اشاره کرد و گفت: حضور نیروهای مسلح که همواره و در همه بحران‌ها در خدمت مردم بوده اند با توجه به ظرفیت خوب نیروی انسانی، تجهیزات و مدیریت در اطفای حریق بسیار موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی به طور مستمر وضعیت جوی، وزش باد، وضعیت حرارت و غیره را پایش کند، تصریح کرد: استفاده از سامانه های هشداردهنده و تحلیل وضعیت عرصه‌ها، پیش بینی وقوع حریق در نقاط بحرانی را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن درخواست از رسانه های استان برای فرهنگسازی برای کاهش ایجاد آتش‌های غیرضروری در دامان طبیعت، خاطر نشان کرد: کمیته ای جهت تولید محتوا در حوزه ی فرهنگ سازی حفاظت از عرصه های طبیعی و حضور مسئولانه در دامان طبیعت، با حضور رسانه ها،صدا و سیما و روابط عمومی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شود.

معاون استاندار ایلام در پایان به استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در عرصه فرهنگ سازی، تاکید داشت و گفت: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی از مهم ترین موضوعات کلیدی در پیشگیری و اطفای حریق بوده و لازم است جلسات انگیزشی و توجیهی با گروههای مردمی و گروههای جهادی برگزار شود و بانک اطلاعاتی آنها تهیه و در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار