Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» اعلام شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان، لازم است که تمامی کشور‌های عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن‌ها ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۰۴) با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۴۱) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آن‌ها دعوت به عمل آورده است.

استاندارد سازی سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی، از جمله جنبه‌های بین مدلی و چند حالته آن، اطلاعات مسافر، مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل تجاری، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته خواهد بود.

پذیرش از ۲۳ دی ماه سال جاری آغاز شده است و تا ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند فرم عضویت را از این‌جا دریافت به پس از تکمیل، به نشانی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری ایرانی معاونت علمی و فناوری حمل و نقل پیشرفته حمل و نقل هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!

سیستم ارتباطی لیزری ناسا که به همراه کاوشگر سایکی به سمت سیارک فلزی در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری پرتاب شده بود، برای نخستین بار با موفقیت داده ارسال کرد. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سیستم ارتباطی لیزری ناسا که به همراه کاوشگر سایکی به سمت سیارک فلزی در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری پرتاب شده بود، برای نخستین بار با موفقیت داده ارسال کرد. این سیستم به نام "ارتباطات نوری فضای عمیق" یا DSOC شناخته می‌شود و در 14 نوامبر از فاصله 226 میلیون کیلومتری (140 میلیون مایل) داده‌هایی را به رصدخانه پالومار موسسه فناوری کالیفرنیا در سن دیگو، کالیفرنیا ارسال کرد.

این انتقال "اولین نور" برای DSOC محسوب می‌شود و گامی مهم در جهت توسعه فناوری جدیدی است که می‌تواند روزی انقلابی در نحوه ارسال داده‌ها از فضا ایجاد کند. ارتباطات رادیویی که در حال حاضر روش معمول ارسال داده از فضاپیماها است، با افزایش فاصله، به طور قابل توجهی کندتر می‌شود. DSOC با استفاده از لیزر به جای امواج رادیویی، می‌تواند داده‌ها را با سرعت بسیار سریع‌تر و با پهنای باند بیشتر ارسال کند.

ماموریت آرتمیس 3 ناسا برای پرورش گیاه روی کره ماه

این فناوری نه تنها برای مأموریت‌های عمیق فضایی مانند سایکی، که در آن کاوشگر باید داده‌های زیادی را از راه دور ارسال کند، مفید خواهد بود، بلکه می‌تواند برای مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ نیز استفاده شود.

DSOC در حال حاضر در حال ارسال داده‌های آزمایشی است اما در نهایت برای ارسال تصاویر و سایر داده‌های علمی از سیارک سایکی استفاده خواهد شد.

سایکی قرار است در سال 2026 به سیارک سایکی برسد. این سیارک تصور می‌شود که هسته فلزی یک سیاره اولیه باشد که میلیاردها سال پیش در اثر برخورد از بین رفته است. مطالعه سایکی می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر شکل‌گیری منظومه شمسی ما کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟