Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا که به صورت مشترک توسط روزنامه «نیویورک‌تایمز» و مؤسسه افکارسنجی «سیِنا کالج» و در میان شرکت‌کنندگان احتمالی در مجمع حزبی انجام گرفته، سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حمایت ۲۵ درصدی را  در ایالت کلیدی «آیووا» کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالت «آیووا» به عنوان اولین ایالتی که مجمع انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در آن برگزار می‌شود، همواره برای نامزد‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در اغلب مواقع نتیجه این ایالت روند کل رقابت‌های درون‌حزبی را مشخص کرده است.

این رقم، در قیاس با نظرسنجی پیشین مؤسسه سینا کالج، ۶ درصد رشد برای سندرز نشان می‌دهد.

بر این اساس، «پیت بوته‌جج» با ۱۸ درصد و «جو بایدن» با ۱۷ درصد در رده‌های دوم و سوم در این ایالت قرار دارند. «الیزابت وارن» هم که در نظرسنجی پیشین با کسب ۲۲ درصد در صدر رقابت آیووا قرار داشت، در نظرسنجی تازه تنها ۱۵ درصد نظر‌ها را جلب کرده و در رده چهارم ایستاده است. عموما گفته می‌شود که به دلیل شباهت دیدگاه‌های سندرز و وارن، پایگاه رأی آن‌ها یکسان است. از این رو، به نظر می‌رسد صعود سندرز در نظرسنجی اخیر، نتیجه افول قابل توجه وارن باشد.

بیشتر بخوانید: برنی سندرز: من مخالف جنگ عراق و یمن بودم

سندرز در رقابت با بایدن در نظرسنجی درباره انتخابات آمریکا پیش افتاد

ترامپ: سندرز احمق در نظرسنجی‌های انتخاباتی در حال پیش افتادن است!

«ایمی کلوباچار» با ۸ درصد، «تام استیر» با ۳ درصد و «اندرو یانگ» با ۳ درصد در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

نیویورک‌تایمز درصد خطای احتمالی این نظرسنجی را مثبت و منفی ۴.۸ درصد اعلام کرده است.

این روزنامه در گزارش خود در مورد این نظرسنجی، نوشته است: «پیروزی سندرز در آیووا، یعنی جایی که او چهار سال پیش رقابت را با اختلاف ناچیزی به "هیلاری کلینتون" واگذار کرد، بازگشتی قابل توجه برای این نامزد ۷۸ ساله است که حمله قلبی ماه اکتبرش نامزدی‌اش را در معرض نابودی قرار داده بود. این همچنین موجب اضطراب دموکرات‌های حامی ساختاری خواهد بود که عمیقا از احتمال نامزدی سندرز نگران هستند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنی سندرز انتخابات آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی می‌کند. با این حال، با آغاز جنگ غزه به دلیل سیاست‌های حمایتی واشنگتن از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان، کنگره آمریکا اقدام به تصویب بسته ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل کرد. موضوعی که گرچه هر دو حزب اصلی ایالات متحده با آن موافق بودند، اما برخی قانونگذاران مستقل مخالفت خود را با آن ابراز داشتند. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه ایالت ورمونت پیشنهاد اضافه شدن ۲ اصلاحیه به بسته کمک‌های آمریکا به اسراییل را مطرح ساخت. این موضوع طی هفته جاری در سنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

سندرز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من خواستار ضمیمه شدن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی به اسراییل هستم. نخست، نباید کمک نظامی بدون محدودیت برای جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل علیه مردم فلسطین اهدا شود ۲- باید بار دیگر کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سرگرفته شود تا کودکان فلسطینی دچار قحطی نشوند. 

سندرز به عنوان یکی از سناتور‌های ترقی خواه با آنکه خود یهودی است، اما بار‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. وی تاکید دارد: ما نمی‌توانیم به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهیم. 

لابی‌های صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک به دلیل قدرتی که دارند سیاستمداران این کشور را پیش از رسیدن به قدرت با پول‌های کثیف خریداری کرده و مانع از هر گونه انتقاد از اسراییل در جامعه ایالات متحده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات