Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:07:56 GMT

سیاست جامعه المصطفی وحدت آفرینی است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۹۳۸۶

سیاست جامعه المصطفی وحدت آفرینی است

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عباسی روز شنبه در دیدار سفیر جدید ایران در موریتانی، تصریح کرد: تنوع ملیتی دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی در سراسر عالم کم‌نظیر است.

وی، با اشاره به گستره آموزش زبان فارسی در جامعةالمصطفی، گفت: تاکنون، به همت جامعةالمصطفی صدهاهزار نفر زبان فارسی را فراگرفته‌اند که عملکرد بی‌بدیلی در این عرصه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی، با تاکید بر اینکه سیاست جامعةالمصطفی شفافیت و رسمیت در فعالیت‌هاست، افزود: هیچ یک از مؤسسه ها و مراکز وابسته به المصطفی در داخل و خارج کشور، فعالیت غیررسمی ندارند ضمن اینکه جامعةالمصطفی از نگاه محدود مذهبی، ملیتی و قومیتی به دور بوده و فارغ از این مسائل، به مصالح امت اسلامی می‌اندیشد.

وی ضمن تأکید بر رسمیت فعالیت‌های این نهاد علمی، ابراز کرد: مدارک و رشته‌های جامعةالمصطفی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد؛ این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌دهد؛ دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود. 


رهبری امت اسلامی به دست امام خامنه ای است

همچنین بر اساس گزارش روز شنبه مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عضو خبرگان رهبری در دیدار جمعی از جوانان شیعه و سنی ترکیه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین قم، گفت: در حال حاضر از جمله مشکلات مردم دنیا، الحاد و بی خدایی است.

وی جنبه مثبت توحید را نه گفتن به ظلم، طاغوت، فساد و جهل دانست و عنوان کرد: اگر مسلمانان به آموزه های قرآن کتاب عمل کنند به طور قطع بر همه جریان های دنیایی غلبه پیدا می کنند اما متأسفانه افراد زیادی هستند که از قرآن غافل اند، به آن توجه نمی کنند و اهل قرائت و عمل به قرآن نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: تحقق اصول قرآنی و اسلامی، نیازمند رهبری است. اگر بخواهیم موحدانه زندگی کنیم، باید بعد از انبیاء افرادی باشند تا همان برنامه های انبیاء و دین را اجرا کنند.

کعبی گفت: اگر امام را بشناسیم و پیرو آنها باشیم همه مشکلات حل می شود. معتقدیم امت، امام می خواهد و امت بدون امام به گمراهی می رود. اگر امامت و امت با هم یکی  و متحد شدند، برکات خوبی به همراه خواهد داشت که از جمله آن اجرای عدالت است.

وی عنوان کرد: اهل سنت معتقد به این مسئله هستند و آنها برای رهبر شرایطی قائل هستند و می گویند امام، جانشینی برای انبیای الهی است و وظیفه آن حراست از دین است. معتقدند در زمان غبیت، باید رهبر کسی باشد که فقیه، عادل، تقوا و امت اسلام را علیه کفر بسیج کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: شیعه همین شرایط را برای رهبر قائل است،  بنابراین هر دو مذهب قائل به رهبری فقیه، عادل، مدیر، مدبر و کارآمد می باشند. این چنین رهبری را ولی فقیه می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: از دیدگاه این دو مذهب امام راحل(ره) در زمان ما که علیه ظلم قیام کرد و دولت تشکیل داد، باید رهبر مسلمین شود، چرا که منافع کفار را به خطر انداخت و تلاش کرد مسلمانان را با هم وحدت کنند.

وی ادامه داد: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، رهبری امت اسلامی به دست امام خامنه ای است و ایشان رهبر امت دو مذهب است و می تواند دو مذهب را برای آزادی قدس و فلسطین متحد کند. این وحدت برای آزادی، استقلال، اجرای توحید، شکل گیری جامعه توحیدی امری ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی نیازمند به مقاومت و ایستادگی است، افزود: بیش از ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی برپا است و دشمنان هم در مقابل این دولت تمام قد ایستاده اند.

قدرت ایران به برکت اسلام است

کعبی در ادامه، افزود: در این رابطه ایران اسلامی توانست خود را از نظر دفاعی قوی کند و بعد از جنگ جهانی دوم، اولین کشوری که پاسخ قدرتمندانه به امریکا داد، ایران بود و حتی گفته بود اگر شما بزنید ما هم خواهیم زد و ترامپ عقب نشینی کرد. این قدرت به برکت اسلام ایجاد شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز قدرت ایران، قدرت اسلام است، گفت: ایران ثابت کرده است که خیرخواه امت اسلامی است و این دولت برای ساخت امت اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: امریکا از طریق داعش دنبال این بود این تمدن را از بین ببرد و در ادامه نقشه خاورمیانه را به نفع اسرائیل و یهود تغییر بدهند، اما ایران کار بزرگی که کرد داعش را از بین برد و منطقه را از لوث این کفار نجات داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: ایران تلاش کرد گروه مقاومت بین المللی در منطقه شکل دهد و این کار علیه اسرائیل و امریکا انجام شد. این مسئله باعث شد ایران به مرز اسرائیل نزدیک شود و در کنار آنها قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اسرائیل ضعیف شده و لحظه نابودی آنها فرا رسیده است، اما اسرائیل دنبال این بود ارتش های دنیا را از بین ببرد، ولی ایران اجازه چنین کاری نداد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری امريكا شیعه قم خاورمیانه مجلس خبرگان رهبری ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری امريكا شیعه قم خاورمیانه مجلس خبرگان رهبری ترامپ وزارت علوم تحقیقات و فناوری امريكا شیعه قم خاورمیانه مجلس خبرگان رهبری ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است