Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:18:15 GMT

شایعه پراکنی انتخاباتی یاشار سلطانی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۹۴۰۱

شایعه پراکنی انتخاباتی یاشار سلطانی

یاشار سلطانی نام یکی از چهره های رسانه ای اصلاح طلب و سردبیر سایت خبری معماری نیوز است که از ماجرای پروژه تخریبی املاک نجومی، قرق پارک لویزان برای مراسم عروسی دختر محمد باقر قالیباف و انتصاب پسر مهدی چمران در معاونت شهرسازی شرکت نوسازی عباس آباد شناخته شد؛ ادعاهایی که هرگز ثابت نشدند و وی بعد از انتشار مطالبی بدون سند و مستدل، با شکایت اداره حقوقی شهرداری تهران مبنی بر انتشار اکاذیب، مجرم شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاشار سلطانی نام یکی از چهره های رسانه ای اصلاح طلب و سردبیر سایت خبری معماری نیوز است که از ماجرای پروژه تخریبی املاک نجومی، قرق پارک لویزان برای مراسم عروسی دختر محمد باقر قالیباف و انتصاب پسر مهدی چمران در معاونت شهرسازی شرکت نوسازی عباس آباد شناخته شد؛ ادعاهایی که هرگز ثابت نشدند و وی بعد از انتشار مطالبی بدون سند و مستدل، با شکایت اداره حقوقی شهرداری تهران مبنی بر انتشار اکاذیب، مجرم شناخته شد.

یاشار سلطانی را می توان به اتهام زنی های واهی شناخت. او در چند سال اخیر مطالب بسیار زیادی را بر ضد شخصیت ‌های مختلف اصولگرا و به خصوص محمدباقر قالیباف منتشر کرده است. سلطانی در ماجرای املاک نجومی، اسناد مخدوش و بدون تأیید را از یک عضو شورای شهر دریافت و در پروژه‌ ای مشخص و از پیش تعیین شده منتشر کرد.

بعد از ماجرای انتشار اخبار کذب درباره املاک نجومی مشخص شد عاملان ارسال این سند به رسانه ها، احمد حکیمی پور و رحمت الله حافظی از اعضای سابق شورای شهر تهران بودند که از سلطانی به عنوان پیشبرد مقاصد سوء استفاده گرانه بهره بردند. حکیمی پور درباره نحوه دسترسی اش به این اسناد می گوید: «این اسناد به صورت ناشناس در پاکتی به دفتر وی در شورای شهر ارسال شده بود که تحویل سلطانی می شود.» سلطانی اسناد را در سایت خود منتشر می کند که بعدها با رای دادگاه به دلیل نشر مطالب خلاف واقع، افترا و تهدید، رد شده و سلطانی محکوم می شود.  

آقای افشاگر در طول یکی دو سال گذشته بارها و بارها در مقابل اتفاقاتی که خلاف قانون رخ می داد، سکوت های بی جا و رفتارهای جانب دارانه از خود نشان داده است.

گاف‌ های یاشار سلطانی

سلطانی علاوه بر نشر اکاذیب، گاف های متعددی را در خصوص اخبار افراد داشته است از جمله اینکه او هادی میرمحمدعلی را داماد علی شمخانی معرفی کرد، در حالیکه وی نزدیک به نام هانی میرمحمدعلی برادر اوست که داماد سیدصفدر حسینی، همسر فاطمه حسینی نماینده‌ اصلاح طلب تهران در مجلس است. کانال اسکان نیوز، توییت اشتباه او در این باره را با تیتر افشاگری یاشار سلطانی از تخلف هادی میرمحمدعلی، داماد شمخانی  منتشر کرده بود.

دروغ یاشار سلطانی درباره زلزله کرمانشاه

سلطانی همواره با انتشار سند غیرواقعی و کذب سعی در انحراف اذهان عمومی داشته است به عنوان مثال وی در وب‌ سایت خبری اسکان نیوز تصویری از یک ساختمان فروریخته را منتشر و ادعا کرد که این ساختمان مسکن مهر در مناطق زلزله زده است؛ درحالی که یکی از کاربران با کنار هم قرار دادن اصل تصویر نشان داد که این ساختمان مربوط به کشور مصر می‌ شود.

این کاربر اینترنتی از این کار به عنوان شارلاتانیزم رسانه ‌ای و کاسبی از زلزله یاد کرده است و این موضوع نشان می ‌دهد که مردم بهتر با ماهیت افرادی که خود را به عنوان فعال رسانه‌ ای مطرح می‌ کنند اما با انتشار اسناد ناقص و دروغ سعی در موج‌ سازی سیاسی جناحی و انحراف افکار عمومی دارند، آشنا هستند.

تغییر مواضع سلطانی نسبت به افراد

«سمیع‌الله حسینی مکارم» یکی از افرادی بود که یاشار سلطانی از او نیز به عنوان گیرندگان املاک نجومی معروف نام برده بود و این شخص بارها توسط وی مورد تخریب قرار گرفته بود اما سلطانی پس از اینکه مکارم از سوی محمدعلی نجفی به عنوان یکی از معاون‌ های شهرداری معرفی شد، برخلاف رویه قبل به دفاع از وی پرداخت. شخصی که تا دیروز وی را جزو «املاک نجومی‌بگیر» عنوان می ‌کرد پس از تغییر مواضع در صفحه توئیتر با ارائه اسنادی، بی‌گناهی وی را اثبات کرد.

یکی دیگر از مواردی که سلطانی در آن ترجیح داد سکوت کند، موضوع قتل میترا استاد توسط نجفی شهردار اسبق تهران بود.
گویا این مدعی عدالتخواهی سوژه های تخریب خود را کاملا گزینش شده انتخاب می‌کند و قلم خود را در اختیار جریان ثروت و قدرت قرار داده است.

حالا همین شخص در آستانه برگزاری انتخابات دوباره به یاد شفاف سازی افتاده و با عنوان روشنگری افکار عمومی اقدام به شایعه پراکنی می کند. باید از آقای افشاگر پرسید که چرا همیشه در زمان انتخابات به یاد روشنگری می افتد؟ آیا مطالبی که وی در برهه های حساس مطرح می کند را نمی توان شاهدی برای مخدوش کردن چهره افراد و فعالان سیاسی دانست؟

پر واضح است هرچه به زمان انتخابات نزدیک تر می‌ شویم، تحرکات سیاسی و رسانه ‌ای بیشتر می ‌شود و عده‌ ای درصدد هستند تا با تخریب عملکرد نامزدهای انتخابات، سعی در حذف یا کمتر شدن اقبال عمومی به آنها شوند و مسیر کار و تلاش افراد را به سمت‌ و سوی نزاع ‌های سیاسی و انتخاباتی منحرف کنند. سلطانی هم از جمله کسانی است که چنین مسیری را در پیش گرفته و سعی در خراب کردن چهره های جبهه انقلاب مانند قالیباف دارد اما با نگاهی بر اسناد و مدارک موجود مشخص است که این سناریوی از قبل باخته، رنگ و لعاب خود را از دست داده است و تنها به دستاویزی برای کذابان تبدیل شده است.

 


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری انجام شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه