Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مادران نیاز به آرایش‌کردن را به دلیل رفع نشانه‌های خستگی و بی‌رمقی بارداری بیشتر از هر وقت دیگری احساس می‌کنند، اما به دلیل برخی ترکیبات شیمیایی خطرناک در این مواد و جذب آن توسط پوست، چاره‌ای جز ترک آن به‌طور موقتی ندارند.

زنان به محض باخبر شدن از بارداری، همه تلاش خود را می‌کنند تا باید و نباید‌های این دوران را در هر زمینه‌ای رعایت کنند، اما اغلب دوری از برخی لوازم آرایشی و بهداشتی را از قلم می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادران نیاز به آرایش‌کردن را به دلیل رفع نشانه‌های خستگی و بی‌رمقی بارداری بیشتر از هر وقت دیگری احساس می‌کنند، اما به دلیل برخی ترکیبات شیمیایی خطرناک در این مواد و جذب آن توسط پوست، چاره‌ای جز ترک آن به‌طور موقتی ندارند.

از آن جا که میزان سمی بودن مواد شیمیایی در برخی محصولات موجود در بازار مبهم است، بهتر است در استفاده از آن‌ها محتاط بود یا در صورت امکان مصرف آن را برای مدتی کنار گذاشت.

حتی توصیه می‌شود با پزشک متخصص پوست مشورت شود تا جایگزین کم‌خطرتر و مناسبی را معرفی کند. در این مطلب شما را با برخی از ممنوعه‌های بهداشتی و آرایشی آشنا می‌کنیم.

ضد آفتاب‌ها

به علت تغییرات هورمونی این دوران و تابش نور آفتاب، احتمالا لکه‌های تیره رنگی روی پوست ظاهر می‌شود.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد این لکه‌ها توصیه می‌شود، اما به دلیل وجود برخی ترکیبات شیمیایی مانند اکسی‌بنزون یا آووبنزون، استفاده از این کرم در دفعات و میزان زیاد می‌تواند در رشد سیستم عصبی کودک اختلال ایجاد کند.

البته دلیل قطعی درخصوص خطرات جذب مواد موجود در این کرم‌ها و تهدید سلامت جنین گزارش نشده است. برای محافظت از آفتاب، به جای کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی از محافظ جسمی یا طبیعی در برابر آفتاب یا ضد آفتاب‌هایی با SPF ۱۵ استفاده شود.

کرم‌های مرطوب کننده

رتینوئید‌ها و ویتامین آ، ترکیبی است برای جوان‌سازی و کاهش چین و چروک که در اغلب کرم‌های پوست از جمله مرطوب کننده‌ها وجود دارد. این ترکیب بازسازی پوست را تسریع و از تجزیه کلاژن جلوگیری می‌کند.

مصرف مقدار زیاد ویتامین A یا رتینوئید‌ها در دوران بارداری برای جنین مضر است. اگرچه با قطعیت نمی‌توان گفت که مصرف موضعی این مواد و جذب آن از طریق پوست نیز می‌تواند روی جنین تأثیرگذار باشد با این حال اغلب پزشکان احتیاط در مصرف آن را توصیه می‌کنند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم

چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند . اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است./خبرآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی