Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@02:27:02 GMT

۳۰ کشته در برزیل درپی رانش زمین و سیل

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۰۶۹۹

۳۰ کشته در برزیل درپی رانش زمین و سیل

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آتش نشانی برزیل روز شنبه اعلام کردند طوفان که از روز پنجشنبه ایالت مینا ژرایس واقع در جنوب شرق برزیل را درنوردیده است، به کشته شدن ۳۰ نفر و ناپدید شدن ۶ تن منجر شده است.

این منابع اعلام کردند اشخاص جان باخته بر اثر رانش زمین و تخریب منازل به علت سیل و باران‌های سیل آسای بی سابقه جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش حفاظت مدنی برزیل به هفت زخمی، ۶ ناپدید و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر آواره به علت طوفان اشاره کرده اند.

موسسه ملی هواشناسی برزیل اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته شدیدترین بارندگی‌های سیل آسایی را که در ۱۱۰ سال گذشته سابقه نداشته، ثبت کرده است. از ساعت ۹ روز پنجشنبه تا ساعت ۹ روز جمعه بارش ۱۷۱ میلیمتر باران در بلو هوریزونت ثبت شده که بی سابقه است.

بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌ها روز یکشنبه نیز ادامه خواهد یافت. یک هفته پیش نیز شش نفر بر اثر سیل و رانش زمین در ایالت اسپریتو سانتو در جنوب شرق برزیل جان باختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رانش زمین جاری شدن سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

منابع محلی در ارزگان، هرات و هلمند می‌گویند که بارندگی، سیلاب و توفان شدید در این ولایت‌ها جان ۱۰ تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا مانده است.

منابع محلی از ارزگان می‌گویند در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

در همین حال منابع می‌گویند که جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های گلران، ادرسکن، کشک رباط‌سنگی و کشک کهنه ولایت هرات جان ۳ تن را گرفته و ده‌ها منزل را تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین توفان شدید و بارندگی شب گذشته در هلمند نیز صدها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

این درحالیست که منابع محلی در ولایات مختلف، از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز، جوزجان، قندهار و دیگر ولایات خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود