Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:28:57 GMT

سیستم ایمنی معیوب منجر به سرطان ریه می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۰۸۴۵

سیستم ایمنی معیوب منجر به سرطان ریه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «رایجین هانگ»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه تحقیقاتی Lunenfeld-Tanenbaum تورنتو کانادا، در این باره می‌گوید: «سیستم ایمنی قوی، التهاب را تحت کنترل نگه می‌دارد و التهاب مزمن عامل ایجاد سرطان است.»

هانگ در ادامه می‌افزاید: «تحقیق ما نشان می‌دهد که عملکرد بد سیستم ایمنی می‌تواند منجر به سرطان ریه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مطالعه، تیم تحقیق ژن ۸۰ هزار نفر را بررسی کردند تا دریابند آیا مشکلات دیگری بجز عوامل مؤثر در عفونت ریه نظیر انسداد مزمن ریوی، می‌تواند موجب سرطان ریه شود. بالغ بر ۷۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان ریه مبتلا به انسداد مزمن ریوی یا انسداد مجاری هوا بودند.

به گفته هانگ، «یافته های ما نشان می‌دهد که چرا سرطان ریه در افراد غیرسیگاری روی می‌دهد و بر اهمیت عملکرد درست سیستم ایمنی تاکید دارد.»

انجام سی تی اسکن می‌تواند به یافتن علائم سرطان ریه قبل از ابتلاء به بیماری کمک کند.

کد خبر 4835079

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستم ایمنی سرطان ریه سرطان عفونت وزارت بهداشت سرطان ویروس کرونا لبنیات سازمان غذا و دارو درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارو سازمان نظام پزشکی آفلاتوکسین پوست تجهیزات پزشکی سیگار دندانپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)