Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:50:18 GMT

۱۴ اثر تاریخی و طبیعی نطنز ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۱۱۷

۱۴ اثر تاریخی و طبیعی نطنز ثبت ملی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر حسین یزدان مهر شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۱۴ پرونده ثبتی برای آثار تاریخی و طبیعی شهرستان نطنز با پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان تدوین شده و در جلسه شورای ثبت استان مورد تأیید کارشناسان اداره کل قرار گرفته است که در اسفندماه سال جاری ثبت ملی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار ۶ پرونده از اشیای منقول ارزشمند موزه باستانی شناسی نطنز که از کاوش‌های محوطه باستانی اریسمان کشف شده و قدمت آنها مربوط به دوره کالکولیتیک (هزاره سوم تا پنجم قبل از میلاد) است تدوین شد و در جلسه شورای ثبت میراث فرهنگی استان اصفهان توسط کارشناسان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز افزود: تعداد ۸ پرونده آثار طبیعی شهرستان که مربوط به درختان چنار کهنسال است نیز پس از تهیه در جلسه شورای ثبت استان مورد موافقت قرار گرفت و در ماه آینده به هر یکی از این درختان یک شماره ثبت ملی اختصاص می‌یابد.

وی در پایان تاکید کرد: ثبت آثار ارزشمند (ابنیه، طبیعی و معنوی) هر منطقه در فهرست آثار ملی کشور بیانگر نقطه عطف تاریخ، فرهنگ و تمدن آنجا محسوب می‌شود و مردم می‌توانند در راستای معرفی این آثار به اداره میراث فرهنگی مراجعه نمایند تا در ثبت و حفظ میراث گذشتگان سهیم باشند.

کد خبر 4834976

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی ثبت ملی آثار تاریخی بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس دهه فجر گرگان ایلام شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه شیراز انتخابات 98 قاسم سلیمانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر