Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مهم‌ترین رویکرد این سازمان را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از طریق تشکیل شورا‌های اندیشه‌ورز دانست و گفت: این شورا‌ها، مجموعه‌ای از نخبگان هستند که در حوزه تخصصی خودشان ایده‌پردازی می‌کنند و این ایده‌ها در نهایت به برنامه تبدیل و در مراکز سازمان فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید‌علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به توضیحاتی پیرامون تشکیل شورا‌های اندیشه‌ورز در این سازمان، گفت: مهم‌ترین رویکرد سازمان فرهنگی هنری، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است، به همین مناسبت شورا‌های اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری در جهت تبیین این مسیر تشکیل شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه در سازمان فرهنگی و هنری ۱۵ شورای اندیشه‌ورز طراحی شده است، افزود:‌ تا کنون در حوزه‌های ایثار و شهادت، کتاب، مهدویت، قرآن، بین‌الملل، محیط زیست، خانواده، خط امام(ره) و... برای تشکیل شورا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. موضوعات انتخابی برای این شورا‌ها برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که باتوجه به آن‌ها، عناوین و سرفصل‌های فرهنگی و هنری سازمان تعریف شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اضافه کرد: تقویت روحیه مشارکت، روابط و کارگروهی، بالارفتن اعتماد، همسو شدن اهداف، رشد مسئولیت‌پذیری و خلاقیت و نوآوری، رشد قدرت تصمیم‌گیری، پویایی، شکوفایی استعداد، افزایش توانمندی‌ها و... از مزیت‌های این شورا‌ها خواهد بود.

فاطمیان‌پور ادامه داد: نکته مهم این است که از این پس تمامی محتوا‌های مورد استفاده در تمامی برنامه‌های مناسبتی مذهبی و ملی در مراکز فرهنگی و هنری برگرفته از این شورا‌های اندیشه‌ورز و محتوای آن خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه جذب جوانان به این برنامه‌ها، گفت: یکی از اقدامات و وظایف مهم برای اینکه جوانان بتوانند به صورت عاقلانه و عالمانه در این برنامه‌ها شرکت و استقبال کنند، نحوه پیاده‌سازیبرنامه‌هاست که بدین جهت برنامه ریزی های مربوطه انجام شده است. قالب برگزاری تمامی این برنامه‌ها به صورت مفرح است، ولی به‌ شکلی که هیچ منافاتی با محتوای غنی آن‌ها ندارد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این شورا‌ها متشکل از نخبگان هستند، اظهار کرد: مصوبات این شورا‌ها، سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری در تمامی حوزه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب را شکل خواهد داد.

فاطمیان‌پور بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری در حال حاضر از ظرفیت بسیار خوبی از جهت تعداد مراکز فرهنگی در شهر تهران برخوردار است و نیروی انسانی موثری نیز در سازمان مشغول به کار هستند که می‌توانند سفیران هرکدم از این شورا‌ها از جمله قرآن، خانواده، محیط زیست، عفاف و حجاب و امثال این‌ها باشند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شورای اندیشه ورز قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند