Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری با اشاره به اینکه مردم عراق در راهپیمایی جمعه نشان دادند که در حوزه هویت ملی همه با هم یکی هستند، گفت: همه مردم عراق در بحث خروج آمریکا با هم متفق النظر هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین اکبری شب گذشته (شنبه 5 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع بررسی ابعاد قیام ملت عراق علیه اشغالگری روی آنتن رفت در ابتدا به حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی حمایت از خروج آمریکا از این کشور که جمعه (5 بهمن) برگزار شد، اشاره کرد و با بیان اینکه در این راهپیمایی شاهد اوج خشم و نفرت مردم عراق نسبت به آمریکا بودیم، گفت: این تجمع پس از تجمع باشکوه مردم در اربعین، تجمع عظیمی بود که جمعیت زیادی به صحنه آمدند و تاکید داشتند که آمریکا باید رسما از عراق خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه مردم عراق با این راهپیمایی پیامی را به آمریکا دادند و نشان دادند که در حوزه هویت ملی همه با هم یکی هستند، گفت: همه مردم عراق در بحث خروج آمریکا با هم متفق النظر هستند و اصرار دارند که باید آمریکا از عراق خارج شود.

 

وی با تصریح این نکته که در این راهپیمایی طیف های مختلف از مردم عراق حضور داشتند، گفت: این حجم حضور گسترده مردم عراق در صحنه بی سابقه است.

 

اکبری در ادامه به تلاش های آمریکا برای ماندن در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها مصمم هستند تا به هر بهانه‌ای زمان را بخرند تا بتوانند برای بقای خود در عراق کاری انجام دهند. آمریکا به هر ابزار و امکانی در داخل و بیرون عراق متوسل می شوند تا اعلام کنند برخی در عراق خواهان حضور آن‌ها هستند و در حقیقت آمریکا به دنبال ایجاد جنگ روانی و القاء برخی از ابزار‌های خود بر عراقی‌ها است تا آن‌ها را مردد کند.

 

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ایران تنها کشوری بود که اربیل را از اشغال داعش نجات داد، گفت: ایران در راستای اقدامات انسان دوستانه اجازه ورود داعش به این کشور را نداد و حالا بهترین راه برای آمریکا این است که ترامپ را برکنار و محاکمه کنند.

 

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در بیرون راندن داعش از کشور عراق گفت: عراقی ها نقش شهید سلیمانی را به خوبی در محو داعش می دانند و به آن معترف هستند و می دانند اگر حضور میدانی شهید سلیمانی در عراق نبود چه اتفاقاتی در این کشور افتاده بود از این رو در حال حاضر معادلات آمریکا به هم خورده است و مردم عراق می دانند آمریکا دشمن واقعی آن‌ها است.

 

اکبری با تاکید بر اینکه آمریکا سیلی سختی در عراق می خورد به حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد اشاره کرد و گفت: آمریکا به دنبال سانسور خبری عین الاسد بود تا از این طریق بتواند ابعاد فاجعه را پنهان نگه دارد.

 

کارشناس مسائل منطقه با تصریح این موضوع که هدف ایران کشتن سربازان آمریکایی و مردم این کشور نبود، گفت: ما به راحتی می‌توانستیم مراکز تجمع آن‌ها را بزنیم چون این کار ساده‌تر از زدن مراکز نظامی است.

 

وی با بیان اینکه سربازان آمریکا و مردم آمریکا هزینه جنایات رهبران خود را می‌دهند، خاطرنشان کرد: آمریکا این ماجرا را سانسور کرد اما دیدند که نمی‌توانند خیلی ماجرا را کتمان کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما رویداد ملی فهما مسجد مسجد مسجد ایران و آمریکا عراق آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا